תינוק בן 8 חודשים לא ישן

הלי


שלום רב,
בננו בן ה-8 חודשים ישן גרוע! בשעה 8:30 נרדם תוך כדי הנקה או נדנוד קל וישן עד 23:00. מהשעה 23:00 מתעורר כל חצי שעה - שעה נעמד ומתחיל לבכות. ההתעוררויות התכופות החלו לפני כחודשים כשלמד לעמוד, בד"כ לאחר שמתעורר נרדם שוב תוך כדי טפיחות על הגב/נדנוד אך כפי שציינתי מתעורר במהירות. לעיתים אנו נישברים ומעבירים אותו למיטתנו ושם הוא ישן מצוין! אך איננו רוצים שיתרגל לישון עימנו. חשוב לציין כי הוא מסרב בכל תוקף למוצץ, במהלך היום שוהה עמי בבית, טרם חזרתי לעבודתי מאז הלידה..

אשמח מאוד לקבל עצה טובה:)

דני גיל

01-10-2013 04:39
היי הלי,
ראשית תשתדלו לא להיות יותר מדי מעורבים בהירדמות הראשונית שלו כי זה כשלעצמו מייצר תלות לצורך הירדמות. אני חושב שאם את מניקה אותו והוא נרדם אז תניחי אותו במיטתו שימשיך לישון. אבל, אם הוא לא נרדם אז זה דווקא זמן טוב לאפשר לו "להתאמן" בהירדמות עצמאית. אמנם אתם שם בשבילו כדי לספק ביטחון, אבל לא באופן פעיל כמו להרדים על הידיים או לנדנד במיטה.

שנית, שימי לו מוצץ בהישג יד, ביום ובלילה, בלי להציע לו. חיתול בד נעים לצד הכרית גם יכול לעזור לו.

הוא מתעורר בלילה - קחו אותו למיטתכם. הרבה לפני שאתם נשברים. כל הרעיון הוא לקשר את ההתעוררות שלו לחוויה נעימה ולא מעיקה ועל ידי כך, עם הזמן, הוא יתעורר פחות ופחות. אחרי שהוא נרדם אצלכם תעבירו אותו למיטתו.

אפילו - מאחר ועד כה לא פעלתם כך - אל תמהרו להחזיר אותו למיטתו (כי הוא דרוך עכשיו) גם אם יישן אתכם לילה שלם. אני הייתי נותן לו איזה שבוע לקבל חזרה את הביטחון בשנתו הלילית ולאחר מכן עובר לשלב ב - מחזיר אותו למיטתו אחרי זמן מה שהוא נרדם.