חוסר רצון ללכת לחוג

טניה


שלום,
בת שלי בת 4 (יש לי עוד 2 בנות גדולות ממנה) והיא מאוד חברותית ונחמדה. היא מאוד אוהבת להיות בקרבת אנשים ומאוד אוהבת תשומת לב. בדרך כלל היא זאת שממציאה משחקים ומובילה את החברים אחריה, היא זאת שבמרכז העניינים, כאשר מתאספים כל המשפחה המורחבת יחד היא רוקדת ושרה ומשתוללת.
היא מאוד רצתה ללכת לחוג בלט. וסיפרה על זה לכולם, התלהבה וכו'. אך כאשר הגענו לחוג היא בהתחלה לא הסכימה לרקוד בכלל, לאחר מכן היא כן הסכימה , אך רק כאשר אני לידה בכיתה. בשלב מסוים בשיעור המורה מבקשת מההורים לצאת ולחכות מחוץ לחדר. ואז הבת שלי בשום פנים ואופן לא מסכימה להישאר. היא הולכת ביחד איתי. למרות שאני רואה שהיא מאוד נהנית בשיעור. ניסינו את זה מספר פעמים. היא גם אומרת אחרי שיוצאים מהחוג שפעם הבאה היא בטוח תישאר גם כשאני אצא ומתלהבת ללכת בפעם הבאה לשיעור. אך הכל חוזר באותה המתכונת. גם ניסינו קצת לשחד אותה עם מתנה או משהו כזה, אבל גם זה לא עזר. כאשר שואלים אותה למה היא לא רוצה להמשיך לבד היא אומרת שהיא לא מכירה שם אף אחד והיא מאוד מתביישת ולא כיף לה...
למה מצב כזה יכול להיווצר? ומה אפשר לעשות בסיטואציה כזאת?
תודה!

דני גיל

06-11-2014 23:43
היי טניה,
השוחד לא רעיון טוב בכל מקרה. ולענייננו זה - שימי לב שהמוטיבציה שלה להשתתף בחוג גבוהה וקיימת ולכן אין צורך לתגבר אותה מבחוץ. יש לה שם איזה קושי ואפשר לשוחח איתה על כך, אבל לפני זה הייתי מציע לך דווקא לעודד אותה לקבל החלטה: ממשיכים או נשארים. אם היא מחליטה להישאר בחוג אז ברור שהיא צריכה להתמודד שם גם בהיעדרך. ואם היא לא מסוגלת אז המשמעות היא פרישה מהחוג. אם תפרשו או לא תפרשו הוא לא העניין בשלב זה. בשלב זה החשוב הוא לאפשר לה להכיר במשמעויות הבחירות שלה, ואני מאמין שכאשר זה יקרה היא תדע להתאמץ ולהתמודד עם המבוכה. ולבחור להישאר בחוג.

ולא - ננסה להבין את הקושי שלה באמצעות שיחה. אם תזדקקו לכך את מוזמנת לחזור אליי ונחשוב איך לעשות את זה. בהצלחה בינתיים.

טניה

09-11-2014 11:54
תודה רבה על הייעוץ!
ננסה לדבר איתה כפי שהמלצת...