אח חדש

שירי


אהלן דני,
לפני כחודשיים בתי בת ה-4 קיבלה אח חדש ואנחנו, ילד שני. מאז לידתו ואף לפני כן אנחנו מתמודדים עם התנהגויות שמותירות אותנו עם תחושות קשות. ראוי לציין כי בתי מבטאת את תחושותיה בברור לדוגמא היא אומרת (בעיקר לי) "את לא אוהבת אותי יותר", "את מפנקת רק את התינוק" ברוב הפעמים התעלמתי מאמירות אלו ובהזדמנויות אחרות (לפני שינה, לפני יציאה לגן) אני אומרת לה שאני מאוד אוהבת אותה ומספרת לה שעם הבטן שגדלה בהריון גדל גם הלב. פעמים אחרות היא אומרת "אני לא אוהבת את האמא הזו יותר" ויוצאת מהדלת. אמירות כאלה מעציבות אותי לא בשל התוכן שלהן אלא בעיקר בשל הקושי שבתי חווה וקושי שלי לתת לה מענה. לעיתים אני משתפת פעולה ומציעה את עזרתי בחיפוש אחר אמא אחרת (בהומור כמובן) לעיתים א ני מתעלמת ולעיתים רק משקפת לה את תחושת הכעס.
אני משתדלת לבלות עימה זמן לבד בבית או מחוצה לו. בנוסף להתנהגויות אלה, פעמים רבות הטון שלה בכייני והיא מעמידה לנו תנאים לדוגמא, " רק אם תגידי לי סליחה אני אתקלח" אמירות מסוג זה אני שומעת גם מול חברים שמתארחים אצלנו "אני לא אהיה חברה שלך רק אם...."
אשמח לשמוע ממך כיצד להתמודד עם בתי וכמובן לתת לה תחושת ביטחון.
בברכה,
שיר

דני גיל

07-12-2014 21:18
היי שירי,
קודם כל מזל טוב. לאהבה אין גבולות ואנחנו לא צריכים לשים לה גבולות. מצידי תגידי לה כל היום כמה שאת אוהבת אותה ומעריצה אותה, כל עוד זה מגיע מתוך המקום החם, השמח, נטול ההקשר, החופשי לחלוטין, זה מצוין. לעומת זאת, אם זה מגיע מהמקום החרדתי - כתגובה למניפולציות של הילדים, מודעות או שלא, אני חושב שזה עלול דווקא לערער את המובן מאליו - הביטחון באהבה. כלומר -

אם היא אומרת לך "את לא אוהבת אותי יותר" אני מציע שלא תתאמצי לספר לה כמה שאת כן אוהבת אותה. מה כן? תחייכי לעצמך ותגידי לה בנימת אגב: "חכי-חכי שאת תהי אמא. ואז תביני שאי אפשר להפסיק לאהוב את הילדים שלך".

היא אומרת: "את מפנקת רק את התינוק"
את: "נו אז אולי תתייחסי גם אליי... שאני אוכל לפנק גם אותך"

היא: "אני לא אוהבת את האמא הזאת יותר"
את: "אוף.. . אני תמיד אוהב אותך!"

את אומרת את הדברים בנימת החיוך והאגב, ללא מאמץ. הרעיון שלך לחפש אמא אחרת - מצוין! וכעקרון - אם יש שם הומור כנראה שזה נכון.

אל תרגישי אשמה בכלום, אל תתאמצי להעניק לה זמן איכות לבד, טוב להיות אמא מגויסת אבל לא טוב להיות אמא משועממת שתמיד נמצאת ב"תפקיד" למען ילדיה, ובאופן כללי, המתכון הנכון ביותר לספק זמן איכות לילדים שלנו הוא בחשיבה לרוחב: http://superdaddy.info/index.php?id=283 תקראי שירי זה חשוב. גם יסייע לך להבין את המלצותיי להלן:

"אם תגידי לי סליחה אני אתקלח": הומור אמרנו - תמיד טוב. אבל אם זה "לא עובד" לך אז לחתוך עניינים ולקחת אותה למקלחת.

"אהיה חברה שלך רק אם": כנ"ל.