פיתוח כישורים חברתיים

עינת


היי דני,

בני בן 6 וחצי התחיל השנה את כיתה א', יש לו הרבה חברים מהגן וגם חברים חדשים מהכיתה.
תמיד כשבאים אלינו חברים ותיקים (וזה קורה הרבה פעמים) הכל זורם על מי מנוחות... כי כל אחד מכיר את נקודות החולשה של האחר ויודע להכיל אותם.
כשמגיעים חברים חדשים אני מרגישה כאילו אין לו מספיק את הרגישות החברתית שצריכה להיות לו (מעין קוד ארוח) כדי לדאוג לבילוי מושלם עבורו ועבור חבריו. הוא יכול באמצע הביקור לקחת ספר ולהשאיר את החבר בחדר לשחק לבד... הוא יכול להתעצבן ולצעוק עליו כי הוא לא שיחק כמו שצריך או לא לפי החוקים... או כי הוא הפסיד...
היות ומדובר כבר בילדים גדולים יחסית, המצבים האלו לעיתים גורמים למבוכה וכמובן שזה לא לעניין שנחנך אותו ליד חברו.
כשאנחנו מדברים בנקודת זמן רגועה יותר על איך מארחים וכיצד מתנהגים הכל ברור, כי הוא באמת נשמה טובה ואנחנו מארחים המון בביתנו (גם חברים שלנו וגם משפחה) ובכל זאת אותו סיפור חוזר בכל פעם.
כיצד אנחנו יכולים לשפר את כישוריו החברתיים בזמן שהוא מארח ילדים בביתו?

תודה!

דני גיל

23-12-2014 00:16
היי עינת,
שני דברים: 1. תראי איך את יכולה לעזור לו ברגעי המשבר. נניח הוא משאיר את החבר לבד אז כאן את יכולה לגשת אל החבר ולשאול אותו כל מיני שאלות במטרה לעורר שיחה ולהרוויח זמן. את לא מתפקדת בגלוי כממלאת מקום אלא עושה את שאת עושה מתוך הרצון שלך וההתעניינות שלך. יכול להיות שיש רגעים שמביכים אותו או מעיקים עליו (הקשורים בעצם היותו המארח) ואם כך יוזמות מהסוג הזה עשויות להקל עליו לעבור קושי נקודתי ולהמשיך הלאה. 2. זה טוב שאתם מוצאים את הזמן לשוחח על כך אבל אולי כדאי שהוא גם ידע שיש כך וכך תנאים שצריכים להתקיים כאשר מארחים חברים, ולא, אין חברים ואין ביקורים. את לא אומרת לו את זה בכעס או בנימה מאיימת אלא משתפת בתחושותייך ואת מסבירה לו שזה שם אותך (כן... אותך) במקום מאוד לא נעים, ושאת מוכנה לתת לו את כל העזרה שהוא צריך (סעיף 1) אבל חשוב שגם הוא יעשה מאמץ מצידו. יכול להיות שהוא יתקשה לעמוד בתנאים הללו ולכן אני בעד להפעיל לחץ מתון ולא יותר, כזה שאפשר יהיה לחזור ממנו אחורה אבל לא לוותר עליו לגמרי.

עינת

23-12-2014 10:02
המון תודה!