לא רוצה את אבא

מאמאמיה


הי דני, יש לי בן מתוק מתוק מתוק בן שנתיים והוא מאוד קשור אליי, כל הזמן מחפש אותי ורוצה שאהיה לידו ומספיק שאלך לרגע לחדר אחר והוא בוכה. אין לי בעיה עם זה ואני יודעת שזה יעבור אבל הבעיה האמיתית בלילה כאשר הוא נכנס למיטה. בעלי חוזר מהעבודה בשבע פלוס מינוס שזה גם ככה מאוחר ובכל זאת הוא רוצה רק אותי ושרק אני אשכיב אותו לישון ולאבא שלו הוא אפילו לא מוכן שיכנס לחדר אחרת הוא בוכה ונרגע רק כאשר אני נכנסת.
אנחנו לא יודעים מה לעשות כי מצד אחד ברור שאנחנו יכולים הרבה להקל עליו אם נלך עם הבחירות שלו ומצד שני יש לו אבא שגם ככה מגיע מאוחר ורוצה לבלות עם הבן שלו ואני יודעת שגם הבן שלי רוצה להיות איתו.. אני יודעת למשל שאם הוא היה איתו לבד הכל היה בסדר גמור.

דני גיל

25-07-2010 01:44
הי מאמאמיה, את כותבת בכותרת הנושא על ילד ש"לא רוצה את אבא" למרות שאם לדייק, הרי לנו ילד בן שנתיים (מתוק מתוק מתוק:) שרוצה את אמא. זה ורק זה מה שעולה מהתוכן של הדברים, כל השאר פרשנות. לא ככה?

המלצתי החד שמעית היא להקשיב לרצון של הילד ולספק את רצונו. אני מבין את הרצון להשלמת החסר בעקבות העובדה שהאבא חוזר יחסית מאוחר מהעבודה. יחד עם זאת, לא זה המקום להשלים את החסר.
הפעוט שלך רק בן שנתיים והוא זקוק לביטחון שאת מעניקה לו, קל וחומר כאשר אנחנו יודעים שהוא כל-כך רגיש לנוכחותך ו... אני מסכים איתך, זה תקופה וזה יעבור.
אני מציע לאפשר לו לבחור כי כאשר אתם בוחרים עבורו, האבא (מהעיניים של הילד) הופך להיות הדמות שמונעת ממנו לחוות את אמא. ודווקא ברגעים שהוא כל-כך זקוק לאמא.

כאן יוצא שהוא מפסיד פעמיים, מפסיד את הרגעים היפים איתך ומפסיד את האמון באביו כדמות שמעניקה לו ביטחון ולא מונעת אותו.
אכן, זה שלב שיעבור וככל שתכבדו את רצונו, השלב יחלוף מהר יותר.

מה שכן, אמנם זמן שינה הוא זמן שינה אבל כדאי אולי לנסות שהאבא יכנס גם הוא לחדר בזמן שאת כבר נמצאת שם וסתם... דברו בניכם קצת על היום שהיה.
נראה לי שבכך תצליחו להפחית הרבה לחץ וגם לאפשר לילד לחוות את אבא שלו בשלווה וברוגע. מתאים?

מאמאמיה

25-07-2010 20:16
מתאים לגמרי.
אהבתי את תשובתך... תחושה של הקלה. תודה!!

דני גיל

26-07-2010 00:28
תודה גם לך..