.. אחים בגן

אריאל


שלום דני. אני צריכה את עצתך המקצועית ואשמח מאוד אם תוכל לעזור לי. אנחנו עברנו דירה ליעיר אחרת והספטמבר הקרוב הילדים שלי ההן ב 4 וחצי והבת בספטמבר תהיה 2.10 עולים לעירייה. הילדה נכנסת לטרום טרום והילד לטרום( לילד זו תהיה שנה שנייה הגן עירייה) מכיוון שטווח הגילאים שלהם מתאים לטווח גילאים שמערבבים יחד בגני עירייה הצייו לי לשים אותם יחד. האוטומא של אמר לי לא גי אני לא בעד שאחים יהיו יחד באותה מסגרת. מצד שני לנוכח הנסיבות שהילד עבר בשנה הראשונה שלו בגן התאקלמות מאוד מאוד קשה ועד היום יש בעיות איתו בגן, ותכף צריך לעבור התאקלמות מחדש. ולנוכח העובדה שהילדה נכנסת יחסית קטנה לגן אוליי דווקא הביחד שלהם יתן לבם את הפוש הראשוני והביטחון לו הם זקוקים. השאלה שלי אם בכל זאת הם יהיו יחד האם זה יכול לגרום לנזק עתידי או לבעיות משמעותיות במהלך התקופה? ( זוהי תקופה של שנתיים ולאחר מכן בבית ספר הם מתפצלים כל אחד לדרכו. אני מאוד אשמח לשמוע מה יש לך לומר בנושא. בתודה מראש והמשך יום טוב.

דני גיל

21-06-2015 01:25
היי אריאל,
לא כל כך הבנתי איך בגיל שנתיים היא נכנסת לגן עירייה. בכל אופן לא הייתי רושם אחים לאותו הגן כאשר למי מהם יש קשיי התאקלמות או קשיים חברתיים. כלומר שדווקא בגלל זה אני מעדיף להפריד אותם.

את תוהה האם נוכחותם יחד באותו הגן תחזק בהם את הביטחון העצמי וההסתגלות לגן. ובכן - התשובה לא. זה עשוי אולי להקל עליהם בשבוע הראשון אבל הם לא זקוקים להקלות הללו. והם כן זקוקים לראות אותך סומכת עליהם (סומכת עליהם = לא מפחדת עליהם).