ילדה בת 6 מגיבה בעצבים

אורלי


היי
מה עושים
ההתנהגות שלה ממש השתנתה בזמנים האחרונים
תמיד היה לה טמפרמנט קצר אבל אף פעם לא מרביצה
אולי צועקת
אבל בזמן האחרון
היא נגיד משחקת עם הילדים בבנין
והם לא רוצים לשחק במשחק כמו שהיא רוצה אז כל אחד מדבר ומרים את הקול והיא בתגובה עוקצת או בועטת ואז הם מחזירים
ואז היא רצה אליי ואומרת לי שהרביצו לה מכיוון שאני יודעת עד היום כן שהיא לא מרביצה האמנתי לה
אמרתי לה שאם לא מסתדרים שתישאר בבית או שילמדו להסתדר ואם לא מכבדים אותה שלא תלך
אבל היא המשיכה ללכת
אני מסבירה לה שיש הרבה ילדים יש הרבה דעות וכולם רוצים להיות ראשונים וכולם צודקים והיא הגדולה היא צריכה להיות החכמה ולהציע שיעשו תורנות כל רבע שעה מישהו אחר בוחר
כל מיני כאלה
מה עושים איתה?
השבוע היה עניין שאחת הילדות היא הכי גדולה בת 9 אמרה לכולם להרביץ לה אז כולם הרביצו
ואני כעסתי ואמרתי להם שמי שלא רוצה לשחק שלא ישחק אבל לא מרביצים
ושהם בטוח לא היו רוצים שיעשו להם ככה
והיא למחרת כאילו כלום לא קרה רוצה לשחק איתם
בקיצור
היא מתחילה לשחק יפה ואז מתחילות המריבות
גם בבית ההתנהגות שונה
כאילו לא מקשיבה
אומרים לה משהו עונה לא באלי ואז שאני קמה אליה לקחת אותה או משהו כזה
צועקת לי הזדמנות אחרונה
האמת ממש מתסכל
אני חוששת היא עולה לכיתה א
היא ילדה שבדרך כלל מאוד אוהבים ורוצים לשחק איתה
אבל עם התנהגות כזו אפילו אני לא רוצה לשחק איתה
וכבר כמה פעמים אמרתי לה
אחרי שהיא עשתה בעיות בבית אמרתי לה שלא בא לי לשחק

דני גיל

05-08-2015 02:13
היי אורלי,
את לא צריכה לשחק איתה. את כן צריכה להיות איתה ולחוש אותה ולהרגיש יחד. מהתיאור שלך בולטת לי בעיקר הדריכות: את מבקשת, היא לא מקשיבה, את מזנקת לאכוף סמכות, היא מבקשת הזדמנות אחרונה, את מגיבה לה, היא מגיבה לך. אורלי, אתן משחקות מטקות על חוף הים. ההמלצה שלי לך להניח את המטקות בצד ולהתמסר בכדור עם הידיים. זה ייאלץ את שתיכן לעצור רגע בין מסירה למסירה, לתפוס את הכדור, להתבונן, להקשיב, ללמוד על הצד השני, על העמדה שלו ועל הצרכים שלו. משמע שהיא תגיד לך "לא רוצה" ואת תקבלי את זה לדקה הקרובה. ואחר כך תיגשי אליה ותשבי לידה, ותשאלי אותה האם חברה שלה מהבניין עולה לכיתה א' השנה. כלומר תפתחי שיחה על עניין שלא קשור בקונפליקט. ואחרי שיחה קצרה ותחושת יחד תזמיני אותה לחשוב איתך יחד איך היא רוצה להעביר את השעה הקרובה: שהרי בתשע נכנסים למיטה מה שאומר שיש לכן כך וכך זמן לארוחת ערב ומקלחת, מתי נעשה את זה ומתי את זה, וכו'. אני מאמין שבאופן הזה היא תרצה להירתם ולשתף פעולה. מוזמנת לעדכן.

בכל אופן חשוב שתעבדו על האקלים בבית כי יש השפעה רבה ליחסים בבית על היחסים החברתיים בחוץ. כאשר היא רבה עם החברים שלה ההצעה שלי לא לגלות מעורבות אקטיבית (להציע הצעות ופתרונות) אלא להציע אוזן קשבת, מתעניינת ותומכת.