איך לשכנע את הילדים לשמור על פרטיות??

אור


היי,

יש לי שלושה ילדים, הגדול בן 6.5 האמצעית בת א.5 ותינוק.
בזמן האחרון יש לנו המון חיכוכים סביב נושא הערום. עד לפני כחמי שנה הינו מקלחים אותם יחד. בתקופה האחרונה מנסה להמנע מכך..אבל הם עדיין נוכחים באזור כי הם מפחדים להשאר לבד בחדר אחר. הגדול לפחות מנסה להתלבש בחדר בפרטיות הקטנה כל הזמן מהלכת ערומה בבית ולא משנה כמה אני מדברת איתה...יש ממש ויכוחים סביב זה. הם ממש לא מכבדים אחד את פרטיות השני ויותר מזה הגדול כל הזמן מנסה לגעת באזורים הפרטיים של אחותו וגם של אחיו התינוק, כאילו ברוח שטות כדי להציק אבל זה בעיקר מאטד מציק לי ואני לא יודעת מה לעשות. כבר הסברתי, כעסתי, צעקתי, הענשתי, הפרדתי והמצב לא משתנה.
אשמח להצעתך מה לעשות.

תודה

דני גיל

04-10-2017 23:43
היי אור,
"לא משנה כמה אני מדברת איתה... יש ממש ויכוחים סביב זה"

במשפט הזה אמרת הכל. את מדברת הרבה ועושה מעט. ומכיוון שכך מובן מדוע היא עושה כרצונה ולא משנה כמה את מדברת איתה. ילדים לומדים ממעשים ולא ממילים. אם את רוצה שהיא תתלבש אז גשי אליה ותוודאי שזה קורה. אם את רוצה שהבכור לא יציק לאחותו או לאחיו התינוק גשי ותהי נוכחת שם, פיזית, כחוצץ ביניהם. ככל שיהיו שם יותר מעשים כך ילדייך ילמדו להקשיב למילים. וככל שילדייך יהיו קשובים למילים כך תידרשי פחות למעשים. ככה זה עובד.

"יש ממש ויכוחים סביב זה" - ובכן, לא עוד. אל תתווכחי עם הילדים שלך. תקבעי עובדות. ממליץ לך מאוד על פרק "מאבקים" בספר לעיל.

בהצלחה!