לא מרוצה מבית הספר

עדי


שלום, אנחנו משפחה דתית והבת שלי לומדת בבית ספר דתי היא בכיתה ז', אך לאחרונה היא החלה להתלונן שהיא מעדיפה לעבור לבית ספר חילוני כי שם היא תסתדר ושהיא מסתדרת עם בנים.
קיבלתי שיחה מהמורה שהיא נחלה להתנהג בצורה לא הולמת ולהגיד את זה בפניה וכעת יש חשש שיסלקו אותה מהבית ספר.
מה ניתן לעשות כדי להראות לה שהיא טועה ?
תודה רבה על העזרה!!

דני גיל

24-10-2017 00:08
היי עדי,
למה את חושבת שהיא טועה? במה היא טועה?

עדי

24-10-2017 22:33
הבית הספר שהיא נמצאת נחשב בית ספר שנחשב לאחד הטובים בעיר ושם היא מקבלת המון תשומת ללב וכל החברות שלה.
ואני חוששת שהשיקול שלה להחליף מקום זה רק בגלל החברה שבו היא נמצאת -נגררות ולא ממקום שקול.

דני גיל

26-10-2017 01:23
הרבה מדברים עכשיו על אמונה באלוהים וזה קצת מצחיק אותי כי כל אחד והאלוהים שלו. וכששואלים אותי האם אני מאמין באלוהים אז אני מבין שהשואל בעצם שואל אותי האם אני מאמין באלוהים שלו. ואם היה שואל אותי האם אני מאמין באלוהים שלי אז התשובה היתה בהחלט כן. אחרת לא הייתי כותב עליו ספר :)

אז מיהו האלוהים בגובה העיניים?

אלוהים בגובה העיניים הוא החוקיות הקיימת בטבע לפיה כל נפלאות הבריאה טהורים ומושלמים מיום היוולדם, הוא הפרי הבשל והמזין והבריא עבורנו ככל שנמעיט להתערב בו. ככל שנמעיט לקלף אותו, להקפיא אותו, לבשל אותו. הפרי הזה יכול להיות שזיף והוא יכול להיות חסה והוא יכול להיות אדם. האדם הזה - אם כן - במיטבו ככל שאנו מניחים לו לצמוח ולגדול נקי. ללא ההתערבות שלנו. לכן האדם הזה אינו טועה כאשר הוא מגלה העדפות. הוא צומח בסביבה שיש בה ממילא המון רעשים:

יש בית ספר שנחשב לאחד הטובים בעיר? הנה הרעש. למי אכפת מה נחשב יותר ומה פחות? יש לנו פה נערה מתבגרת שמרגישה מה טוב בשבילה. האם אנחנו רוצים לקחת ממנה את המצפן הפנימי הזה ולשכנע אותה שיש שני מבוגרים (ההורים שלה) שיודעים טוב ממנה מה טוב ומה לא טוב עבורה? אז נאמר שעד כאן זו היתה הרחבה שלי את הנושא ואולי חומר למחשבה למי שירצה. לענייננו הייתי מנסח את הסוגיה כך:

יש לי ילדה בכיתה ז' והיא מעוניינת לעבור לביה"ס אחר כאשר אני יודע בוודאות שהיא בדרך להצטער על הבחירה הזאת. אני מבין מדוע היא קיבלה את ההחלטה אבל אני חושב שיש כמה דברים שהיא לא מביאה בחשבון. מה אני עושה?

ובכן, אני יושב עם בתי ומשוחח איתה. יותר מקשיב ופחות משמיע, יותר שואל ופחות עונה. לא אני המומחה אלא היא המומחית. והיא שיודעת מה טוב משבילה. האם יש דברים שאינה מביאה בחשבון? כעת נדע. נשאל אותה את כל השאלות שבהחלט יתכן והיא לא שאלה את עצמה ונעזור לה להגיע להחלטה מבלי לקבל את ההחלטה במקומה.

שחר

24-11-2017 12:40
שלום עדי,
ראשית קראתי את דברייך וכל הכבוד שאת מתייעצת בנושא חשוב כל כך : הבחירה של בתך בביה"ס. עולות לי כמה שאלות שאולי יכולות להאיר את העניין מנקודת חשיבה אחרת ויכולות לעזור בשיח עם הילדה שלך:,
מדוע היא רוצה לעבוד בית ספר? מה היא חושבת שיהיה לה טוב בבית ספר אחר וחילוני? האם נתקלת בקשיים בביה"ס הנוכחי ואם כן-מהם הקשיים? הייתי מנסה "לפרק" איתה את התמונה ולהבין אותה יותר ולהזכיר לך וגם לה שכיתה ז' היא כיתה של הסתגלות מחדש לביה"ס חדש ולחטיבה חדשה ולכולם לוקח זמן להסתגל והפתרון הוא לסייע לה ולחזקה במה שצריך ולאו דווקא הפתרון הוא מעבר ל מסגרת חדשה.
מקווה שאולי השאלות יסייעו, שבת שלום ובהצלחה