ילדה שעושה בעיות בלימודים לאחרונה

יהודית


בביה"ס של הילדה שלי בת ה- 12 יש אתר שניתן לעקוב אחר התנהגות הילד , בכל יום כמעט מופיעים שם הערות של פטפוט , הרחקה מהשיעור , חוצפה וכו'.
התייעצתי עם חברה לגבי העניין והיא טענה בפניי שאני מאוד קלה איתה ושאני צריכה להעניש אותה בחומרה בכל פעם שמופיעה הערה , היא סיפרה לי כי הבן שלה הגיע למצב שהוא מפחד ממנה ולכן גם אני צריכה להעניש אותה בצורה כזו שהילדה תגיע למצב שהיא מפחדת ממני.
היה לי מאוד קשה לשמוע זאת , מיד לאחר השיחה עם החברה החלטתי לשבת עם הילדה ולספר לה על התחושות שלי ומה אני מרגישה בכל פעם שאני רואה הערה כזו או אחרת , אני ממש לא רוצה להגיע למצב שהילדה שלי תפחד ממני , אני מרגישה שהיא עד היום מתייעצת איתי בכל דבר , לא מפחדת לספר לי על כל דבר שקורה בביה"ס , היא אפילו מודיעה לי מראש על הערות מביה"ס שבדרך לאתר , איך אני יכולה להגיע למצב שתמשיך להיוועץ בי ולראות בי אוזן קשבת מבלי לפחד ויחד עם זאת לטפל בבעיה שלה , שאלתי אותה אם מישהו מציק לה בביה"ס היא טוענת שממש לא ואני בוחרת להאמין לה משום שהיא מאוד פעילה חברתית , כל הילדים סביבה כל הזמן , היא מאוד מקובלת בחברה גם בנים וגם בנות , אציין שהיא ילדה יחידה ומפונקת .
האם אני צריכה להקשיב לאותה חברה ולהתחיל להעניש אותה בצורה כזו שתתחיל לפחד ממני ?

דני גיל

09-11-2017 01:39
היי יהודית,
אני בעד שתקשיבי לעצמך כי את פועלת מצוין ואני בטוח שזה לא במקרה שיש לך בת שבוטחת בך ומשתפת אותך ככה. זה לא מובן מאליו וכיף לשמוע. תשמרי על זה. את שואלת "איך אני יכולה... לטפל בבעיה שלה?". ובכן, מי אמר שיש לה בעיה? לפטפט בשיעור זה הרבה יותר טבעי ובריא מלהקשיב לתוכן לא מעניין, ויכול מאוד להיות שהיא מאוד משתעממת שם. מכל מיני סיבות. ההצעה שלי לשוחח איתה על כך, לבדוק מה אפשר לעשות, אם בכלל, לתמוך, להקשיב, לא לשפוט, לגלות הבנה ואמפתיה, משפטים כמו: את יודעת אני ממש מבינה אותך זה מזכיר לי גם כשהייתי אני בחטיבה ש... .

כשאת מעניקה לה את הדבר הענק הזה את גם מחזקת עוד את היחסים במקום להחריב אותם לפי כל מיני הצעות רעות שאת מקבלת מהסביבה, ואת גם שולחת אותה לביה"ס מפויסת ושלמה עם עצמה ביום שלמחרת, ואת גם מאפשרת לה להיות קשובה לכל מיני בקשות חשובות שיש לך - למשל עניין החוצפה. כאן את יכולה בהחלט להסביר לה שמאוד לא היית רוצה לשמוע על מקרים כאלה, שאת מבינה מאיפה זה בא אבל בטוחה שלא יוצא מזה שום דבר טוב, גם לא לעצמה. את יכולה לתאר לה את הדברים גם מהזווית של המורה. שתנסה להבין גם את הקושי של הצד השני. כלומר יש פה בסיס כל כך רחב ונכון לתקשורת והידברות ביניכן. ככה בונים. ככה צריך.
בהצלחה!

יהודית

09-11-2017 11:53
תודה רבה לך , עזרת לי מאוד