פעוט שקם ממיטת מעבר באמצע הלילה

אסתר


שלום רב,
כבר רכשנו את הספר שלך אבל לפני שהספקתי לקרוא אני נתונה למשבר.
יש לי בן שנה ותשע,שובבי ומתוק. הוא בדרן קטן ומזהה כל הזדמנות להצחיק ולצחוק.
לפני כמעט 3 חודשים נולד לו אח קטן שישן בעריסה לידי.
בגלל שהגדול כבר גבוה ואני רוצה לגמול אותו בחודשים הקרובים, העברנו אותו לפני חודש למיטת מעבר.
במיטת תינוק הייתי מניחה אותו בין שבע לשמונה בערב והוא היה נרדם לבד עד שבע בבוקר. מאז השינוי של המיטה הוא מאוד נרגש מהידיעה שהוא יכול לצאת מהמיטה ולוקח זמן רב ההרדמה. בהתחלה החזרנו אותו למיטה ללא כעס מספר רב של פעמים עד שקלטתי שזה משחק שרק מעיר אותו יותר, הוא היה מתגלגל מצחוק יוצא מהמיטה בקטע של כיף וצחוק.אז אחרי שיוצא מהמיטה אני או בעלי מתיישבים לצידו בחדר ולאחר שהוא מוריד אנדרנלין אנחנו משעממים אותו עד שנרדם. כלומר, לא מיישרים מבט אליו כדי שלא יצחק איתנו ויוצאים מהחדר תוך כעשרים דקות כשהוא נרדם. הכל בסדר עד פה.
הבעיה היא שהוא יוצא מהמיטה בשעות כמו אחת, שתיים, שלוש ומסרב לחזור למיטה. בהתחלה אפשרי לו לעלות אלינו למיטה מתוך רחמים על כך ששלושתינו באותו החדר והוא נדרש לחזור לחדר לבד. אך התעשתתי, הבנתי שאני צריכה להחזיר אותו למיטה שלו. ואז זה לפעמים מצליח וכשזה לא, זה פשוט לא מצליח אם לא בעלי או אני נרדמים לצידו בחדרו. חשבתי להתעלם ממנו כדי שישתעמם אבל הוא לא מוותר לי שאפילו מכה אותי כדי שאקום. זה סוחט מאיתנו שעתיים ואף יותר ואתמול בלילה נאלצתי לכעוס עליו ולהניח אותו חזרה במיטת תינוק, שכמובן בה הוא נרדם יופי לבד עד הבוקר.
מה אני עושה עם הקימות מהמיטה בלילה?
אציין שהנושא גורם לי ולבעלי למריבות כי מהתסכול האחד מתקן את השניה ואנחנו לא יודעים כבר מה נכון...
אודה לעזרתך!!!
אסתר

דני גיל

25-03-2018 01:18
היי אסתר,
קודם כל אתם עושים מצוין באופן שבו אתם מסייעים לו להירדם בכניסה הראשונית למיטה. כפי שכתבתי לציפי ששאלה אותי שאלה אחת לפנייך - ההתעוררות של פעוטות במהלך הלילה והעסקת ההורים בהם היא תופעה נפוצה בקרב ילדים בגילאי שנתיים עד חמש. אנחנו ההורים נהיה חכמים ככל שנדע לא להיענות להזמנה שלהם להעסיק אותנו וככל שנדע "להרדים" את ה"עניין" מה שיותר מהר. לכן במקום לחשוב איך מרדימים את הילד תמיד תחשבו איך להרדים את ה"עניין".

הורים זכרו:
לא יהיה "עניין" - הילד יירדם.
יהיה "עניין" - הילד יתעניין ב"עניין".

ואיך נעשה שלא יהיה עניין? נאפשר לילד להירדם בצורה שהכי נוחה לו ולנו מבלי להטריד את עצמינו במחשבות לגבי הקניית הרגלים לא נכונים וכו'. המחשבות הללו מכשילות לדעתי את מרבית ההורים.

כוונתי היא לכך שאם הוא נרדם מהר במיטה שלכם אז תאפשרו לו את המיטה שלכם אף על פי שאתם לא מעוניינים שהדבר יהפוך להרגל. אפילו הייתי אומר: דווקא בגלל שאתם לא מעוניינים שהדבר יהפוך להרגל.

את המשפט האחרון קל יותר להבין לבוגרי הספר "אלוהים בגובה העיניים" ולכן טוב שרכשתם, תודה על ההתעניינות, וקריאה מהנה. אני גם חושב שבמקרה שלכם - תינוק שישן אתכם בחדר - הוא יתקשה מאוד לחזור ולהירדם באופן עצמאי במיטתו. אז יירדם במיטתכם ולאחר זמן מה תוכלו להעביר אותו למיטתו. בהצלחה!

אסתר

25-03-2018 16:34
תודה רבה על המענה המהיר.
ארחיב מעט את ההימנעות משינה במיטת הורים. הקטני כה נרגש ובמקום להרדם איתנו, הוא קופץ ומנסה להעיר אותי ואז את בעלי, קצת מנשק, קצת בועט ומסרב לשכב לצידי לישון. לכן אני חייבת להחזיר אותו למיטתו. הבעיה היא כשהוא מתעקש שלא להכנס למיטה זה גורר מלחמות על אף שאין לנו רצון לעשות עניין. לא יודעת מה לעשות.
כשזה קורה בחמש בבוקר אז אין בעיה, קמים ומתחילים את הבוקר. אבל בין אחת לארבע זה נורא.

תודה,
אסתר