הילדה מסרבת לשטוף פנים

רומי


דני שלום,
בתי בת שנתיים וחצי, בבקרים מתנגדת לשטוף פנים ולצחצח שיניים לפני היציאה מהבית לגן.נא עצתך כיצד לגרום לה לא להתנגד?תודה.

דני גיל

12-11-2010 12:37
הי רומי,
זאת בדיוק ההזדמנות עבור בתך ללמוד שאנחנו עושים לא רק מה שאנחנו רוצים ומה ש- "בא לנו" אלא גם את מה שצריך. עכשיו תראי, אנחנו לא יכולים להכריח ילדה בת שנתיים וחצי לעשות כרצוננו. למען הדיוק, אנחנו כן יכולים אבל אנחנו לא רוצים להפעיל טרור בבית וטוב שכך. ומכיוון שכך, נאפשר לילדה בת השנתיים וחצי לשאת בתוצאות מעשיה:

מה שאומר, שאם צריך לצחצח שיניים אז נצחצח שיניים ולא, לא נקבל את הממתק היומי לצורך העניין. לא כעונש (!) אלא משום הצורך לשמור שבעתיים על בריאות השיניים כאשר לא מצחצחים.

ומאחר ולא מדובר בעונש או ב- "הכרזת "מלחמה", אנחנו לא כועסים, לא משכנעים, ואפילו לא דרוכי ציפייה שהדבר יקרה - שהילדה תצחצח שיניים ותשטוף פנים, כי אחרי הכל מדובר באינטרס שלה וכשאנחנו לא דוחפים בחוזקה, אנחנו מאפשרים לילד להבחין באינטרס הזה;
"את בטוחה שאת לא רוצה לצחצח שיניים? כי אחרי הצהריים נהיה אצל סבתא ואני בטוחה שתרצי את ה... שהיא מחלקת לכל הילדים תמיד" כאשר המסר הסוגר הוא, תחליטי מה שתחליטי, אני כאן אם את צריכה עזרה.

והיא צריכה עזרה, בואו לא נשכח שאנחנו מדברים על ילדה שטרם מלאו לה שלש, והליווי שהיא זקוקה לו עונה על צורך רגשי בעיקר ופחות על עניין טכני ולכן, תראי במה את יכולה לסייע לה, קרבה פיזית והומור בריא תמיד טובים ואין סיבה שלא להעביר את הבוקר כחוויה מהנה.

רומי

14-11-2010 12:33
דני,תודה .
יש לי שאלה נוספת לא קשורה לנושא הנ"ל.בזמן האחרון (זה לא קורה כול לילה) באמצע הלילה בד"כ לפנות בוקר הילדה מתעוררת ומבקשת לראות ערוץ לילדים, אני מסרבת כמובן ואז זה מעורר אותה יותר מאחר וזה מלווה בבכי מצד הילדה .אשמח לדעת מה לעשות במקרה כזה?תודה.

דני גיל

14-11-2010 19:01
אולי לאפשר לה לראות ערוץ הילדים. באמצע הלילה.
כי השאלה מה הילדה באמת רוצה,
האם לראות ערוץ הילדים באמצע הלילה או להשיג את הנוכחות שלך. באמצע הלילה.
הנחת העבודה שלי היא שבתך רוצה לישון בלילה ולא לראות ערוץ הילדים, ולכן אני מציע להעביר לה את המסר הבא:
להיות ערים באמצע הלילה, לצפות בטלוויזיה וכדומה – מותר.
להפריע לאמא לאבא לישון – אסור.

אנחנו לא יכולים להכריח ילדים לצחצח שיניים, לשטוף פנים, לישון, להירדם.
אנחנו כן יכולים לגרום להם להבחין בהפסד שנגרם להם כתוצאה מהבחירות שלהם ובכך, לשנות החלטה ולבחור "נכון".

לדעתי אם תראי לה שאת לא מתרגשת מההצעות המוזרות שלה בארבע לפנות בוקר, היא בעצמה תרד מהן. היא עדיין תתעורר באותן השעות אבל לפחות תהיה יותר ברורה ואז ההתמודדות תהיה בהתאם. ואת מוזמנת לחזור אליי כשזה יקרה.