ילדה לא משתתפת במסיבות בגן וימי הולדת

רוני


דני שלום
ילדתי בת 4.5 בכל יום הולדת או מסיבה שיש בגן היא אינה משתתפת עם שאר הילדים ויושבת או עליי או על אשתי על הברכיים. יש לציין כאשר אנחנו לא בסביבה היא משתתפת באופן מלא, מה עושים?

דני גיל

13-12-2010 23:22
שלום רוני,
וברכות על האבא הראשון שכותב בפורום :)
יכול להיות שהיא לא רוצה להשתתף כי היא מתביישת, ויכול להיות שהיא לא רוצה להשתתף כי היא רואה בכך הזדמנות לומר לכם –
"אמא, אבא, אתם לא מחליטים עליי". זה קורה המון עם ילדים בגיל הזה וכאן הטעות הנפוצה של ההורים, בעודם מנסים לשכנע את הילדה לקום מהברכיים של אמא ואבא ולקחת חלק בפעילות.

אז ראשית הייתי עושה הפרדה בין האירועים בגן לבין מסיבות ימי ההולדת. האירועים בגן מביאים איתם הרבה התרגשות לילדים וגם ככה הם מתקיימים לעתים רחוקות.

לכן לא הייתי מציע לראות בכך בעיה ואפילו להפך, תוכלו לראות בכך הזדמנות לבלות עם בתכם באירוע משמח, כאשר היא קרובה וצמודה אליך או אל האמא, לא רק פיזית אלא בעיקר רגשית. אם היא מתביישת, היא תקבל כתוצאה מכך את ההרגשה שהבושה שלה היא לא כתם.
ואם המבוכה היא לא העניין אלא איזשהו קונפליקט שיש לה אינטרס להחיות, הקבלה שלכם את הבחירות שלה תוכיח לה שקונפליקט כלל אינו קיים, ואז הוא גם לא יכול להיות כוח מניע, ואז רוני... מה שיהיה יהיה, הכל בסדר, שתבחר לרקוד או רק לעמוד או לשבת עליך או על אשתך, הכל בסדר. ככל שזה יהיה המסר, כך היא תשתחרר מכם ותשחרר אתכם יותר מהר.

לגבי מסיבות ימי ההולדת,
ילד טוב הוא ילד שטוב לו ואבא טוב הוא אבא שטוב לו, ששותה קפה ואוכל עוגה כאשר הילד שלו מבלה באירוע יום הולדת, שנשען אחורה על הכיסא ומניח את הידיים היכן שהוא רוצה, שלוקח רגע הצידה להשיב לשיחת טלפון, שקם ויושב בלי שישאלו אותו "אבא לאן אתה הולך?" שחופשי לנוע במרחב ולשוחח עם הורים אחרים מבלי שיפריעו לו, ולכן רוני, בפעם הבאה שאתם יוצאים למסיבת יום הולדת, תסביר לבתך בגובה העיניים, שאתה מוכן להישאר איתה במסיבה אבל לא נוח לך שהיא צמודה אליך, ושאין שום בעיה מבחינתך שהיא לא תשתתף בפעילות (עם דגש על כך) אבל אתה, רוצה את הנוחות שלך גם. זה הכל. אתה לא מנסה לשכנע כי אין מה לשכנע אלא רק ממתין ממנה לתשובה באיזו אפשרות היא בוחרת, לצאת למסיבה או להישאר בבית.

הגעתם למסיבה והיא נדבקת אליך, אז אתה מזכיר לה שוב ומבלי לכעוס שהיא יכולה לבחור להשתתף והיא יכולה לבחור שלא להשתתף והיא אפילו יכולה לבחור לחזור הביתה. אבל היא לא יכולה לבחור לשבת עליך מהסיבה הפשוטה שזה... לא נוח לך. בהצלחה..

Tyanne

02-09-2011 02:55
That's way more celevr than I was expecting. Thanks!