מיניות בגיל ארבע וחצי

דורית


שלום,

רציתי להתייעץ לגבי בני בן 4 וחצי שמגלה את המיניות שלו. אנחנו משפחה שנוהגת לדבר על הכל וכמובן שכשהוא נוגע באיבר מינו אני מלמדת אותו שלגעת בגוף הפרטי אפשר כשאתה במיטה. הוא ילד יצרי וסקרן, הוא סיפר לי שפעם אחת הוא ועוד חבר בגן הורידו את המכנסיים והראו אחד לשני. היום הגננת סיפרה לי שהוא הוריד מכנסיים לאחד הבנים וביחד שניהם רצו לשכב על בן שלישי. כשאני מדברת איתו הוא מחייך. אני משתדלת להסביר לו שכל אחד נוגע בגוף שלו וזה הגוף הפרטי ואף אחד לא מוריד לו את המכנסיים ואותו הדבר לגביו. האם יש עוד דברים שכדאי לי להגיד לו? האם יש בעיה עם זה שאביו נרדם לידו בלילה כשהוא נרדם ויש לכך השפעה? כיצד יש לנהוג עם גוף ערום בבית של הוריו(למשל אחרי מקלחת שהוא יכול פתאום לראות אותנו).
מודה לך מאוד

ברכה

14-02-2012 20:09
היי דורית. בני בן 5 וקצת לא מדבר על נושא המיניות בכלל. אבל אצלנו בבית הבן שלי לא רואה אותנו מתקלחים ולא נכנס לחדר שאנחנו מתלבשים מאז שהוא מבין וששאל למה אמרנו לו שזה לא צנוע.

דני גיל

15-02-2012 02:05
היי דורית,
נתחיל מהסוף – אין שום בעיה שילד בן 4 וחצי יראה את אביו או אמו בעירום בהתארגנות של יציאה מן המקלחת וכדומה אלא אם כן, כפי שציינה ברכה, זה מתנגש עם כך וכך ערכים שאנו מחזיקים בהם.

העובדה שאביו נרדם איתו בלילות עשויה ליצור תלות מסוימת בעניין ההירדמות, אבל אין לה השפעה על הנושא שאת שואלת לגביו.

ה"משחקים" שלו עם החברים הם תוצאה של סקרנות טבעית לילדים בגיל הזה, אולי גם רצון לבדוק ולמתוח גבולות. בכל מקרה לא הייתי מייחס להם משמעות מינית (מהסוג המוכר לנו המבוגרים). את כן צריכה לפקוח עין ולשים גבול ברור במקום שבו הוא עושה דברים לא נעימים לחברים שלו ובניגוד לרצונם.

זה בסדר גמור שאת מנחה אותו שעניינים אינטימיים עושים במקומות אינטימיים (במיטה למשל) ולא בפומבי. מוטב שתאמרי לו את הדברים כ"בדרך אגב" ולא בדריכות או ביתר רצינות.

את כותבת שכשאת מדברת איתו על הנושאים האלה הוא מחייך, אני מניח שממבוכה, ולכן נראה לי שהדבר הנכון הוא להוריד מתח בעניין הזה, לא לשים פוקוס גדול מדי על הנושא.
מקווה שסייעתי :)