ילדה שיודעת שאסור ועושה בכל זאת

אורלי


היי יש לי ילדה בת שנתיים ותשע ילדה מדברת חלק מובנת חכמה מאוד דעתנית באמת ברכה רק מה היא עושה דברים שאני עם כל הסבלנות שלי ויש לי המון לא יודעת מה לעשות לרוב אם היא מבקשת משהו היא מקבלת אם מתאים הזמן והגורמים אם לא רני אומרת לה והיא מקבלת את זה אם היא לא מקבלת ובוכה אני לא נכנעת ולא עונה או נכנסת איתה לפינות פשוט שותקת או משנה נושא והיא רואה שזה סוף ענין אבל משהו אחד אני לא מצליחה לעשות היא היתה מקשקשת לי על הקירות וזרקתי לה את כל הטושים ואז היא מציירת רק בדף ועכשיו אחרי כמה חודשים שוב היא קשקשן על הקיר ואני ברה אליה היא אומרת לי אסור בקיר רק בדף נתתי לה סמרטוט לנקות חשבתי אם יהיה לה קשה לנקות היא לא תעשה שוב אבל היא שוב מקשקשת ואומרת שאסור אלא רק בדף מה עושים?????? תודה

דני גיל

23-05-2012 02:29
היי אורלי, אם אחרי שזרקת לה את הטושים היא הפסיקה לקשקש על הקירות לתקופה של כמה חודשים סימן שהיא הבינה את המסר. נכון שהיא חזרה לקשקש אבל בהתחשב בעובדה שעוד לא מלאו לה שלוש לא הייתי ממהר להסיק שהנחישות שלך לא מסייעת.

אני לא בעד לזרוק את הטושים כי יש בזה אלמנט של ענישה וככלל אני לא בעד עונשים. הטושים הרי לא הבעיה וכפי שכתבת היא מציירת על דפי נייר ואז מן הסתם אין כל בעיה. לדעתי תשימי את הטושים במקום שאינו נגיש לה. תסבירי לה שאת מבינה שהיא לפעמים שוכחת שאסור לצייר על הקירות ולכן את מחזיקה אותם אצלך ו... מתי שהיא רוצה לצייר שתבקש ממך.

כאשר היא תבקש לצייר היא תקבל ממך דפי נייר וטושים ותצייר אך ורק על דפי הנייר. כאשר היא מציירת תראי לה שאת רואה אותה: את הדברים היפים שהיא עושה וכדומה. אחרי כמה פעמים כאלה תחזקי אותה גם על עצם כך שהיא מציירת על דפי נייר ולא על הקירות, תני לה להרגיש שנעשה פה שינוי ושעכשיו את יכולה לסמוך עליה. ואז אורלי, תני לה שוב הזדמנות - תשאלי אותה אם היא היתה רוצה לחזור שוב להיות נגישה לטושים והיא ודאי תשמח. היא תהנה מההרגשה שאת סומכת עליה ותהיה מחויבת לא לאכזב אותך. מה דעתך?

אורלי

26-05-2012 10:28
היי תודה יש לי ענין אחר מכל מיני סיבות מוצדקות ומוצדקות פחות היא ישנה איתי במיטה היא לא מפריעה לי אבל אני ביחודש שישי והיא קמה כל פעם שאני קמה כלומר אני רוצה לקום מוקדם יותר נגיד בחמש בבוק במקום שבע והיא לא יודעת איך יכולה לישון עמוק ואחרי עשר דקות היא קמה כנראה מרגישה למרות שאני שמה כריות וכו שיהיה לה הרגשה של מישהו העמים הוא שהיא הולכת לישון היא רוצה שאני אשן לידה כי ככה היא רגילה ואז אני נרדמת איתה ואם אני לא ישנה לידה היא לאנרדמת קמה הרבה בוכה ונהיית עצבנית והולכת לה השינה וצריך להרדים אותה בשיטות של ילדים בני חצי שנה שלא יודעים להירדם
אני מקווה שהובנתי מה עושים ?

דני גיל

27-05-2012 00:50
אורלי, את מעוניינת בצדק בשינוי אבל כדי ליצור את השינוי הזה יהיה עלייך להשקיע בו - להיות עקבית ונחושה, לסמן מטרה ולא לזוז ממנה.
מבחינת הילדה - היא צריכה לעבור תהליך של גמילה. וכמו כל תהליך של גמילה, צפוי שיהיה בו קושי שיבוא לידי ביטוי בהתנגדות ובבכי ממושך. תצפי לכך ותדעי שזאת הדרך שבסופה בתך תישן במיטתה ואת במיטתך.

תבחרי לך יום שבו את מעוניינת להתחיל בשינוי הזה, תעדכני אותה שעתיים לפני השינה שהלילה היא מתחילה לישון במיטתה, תראי לה שאת מבינה את הקושי אבל את גם סומכת עליה שהיא מסוגלת להתגבר עליו:

"אני יודעת שאת לא רגילה, זה ברור לי. אם תרצי - אשב איתך ואהיה איתך כשאת נרדמת"

"אם תרצי..." -
הכוונה לכך שככל שהיא תשתף פעולה ותעצום עיניים, הרי שאת מצידך תשמחי ללוות אותה ברגעי ההירדמות שלה.

כמובן שהיא תתנגד ותפעיל כל מיני מניפולציות כדי לצאת מהמיטה וכו'. אני ממליץ לך בחום אורלי להיעזר בפורום הזה בתכתובות קודמות בנושא שינה והירדמות. שימי לב למנוע החיפוש של הפורום - אם תכתבי "שינה" תגיעי להמון תשובות בנושא וכמעט תמיד באותו נושא - ילדים שמתקשים להירדם או שקמים בלילה למיטת ההורים. ובלי קשר אני כאן לכל שאלה.