שינה של בן שבעה חודשים

קרן


שלום דני, התייעצתי איתך לפני כשבועיים לגבי פחדים אצל הבת של בת החמש וחצי והמצב בעצתך השתפר פלאים ועל כך תודה רבה. הבן שלי בן שבעה חודשים נרדם בלילה בצורה מאוד טובה, עם טקס שינה מקלחת מוזיקה והכל נפלא. במהלך היום, בלתי אפשרי להרדים אותו. הוא נרדם על הידים או תוך כדי הנקה וכ שמניחים אותו הוא צווח. במהלך השבוע אמא שלי נרתמה לטפל בו עד לתחילת שנת הלימודים וגם אצלה זה סיוט. היא מרדימה אותו בעגלה, יש לה לול אך הוא מסרב להיות בו. אנחנו אובדות עיצות . אני סובלת מזה בסוף שבוע אך אמא שלי מתמודדת עם זה כל יום. מיותר לציין שגם הוא מסכן, כי הוא עצבני מחוסר השינה שלו ועד שסוף סוף הוא נרדם, הוא מתעורר בבכי אחרי חצי שנה. בגיל שלו זה לא נראה לי סביר שהוא יישן רק פעמיים ביום למך חצי שעה בכל פעם. מה עושים? למה בלילה זה בסדר וביום לא? דבר נוסף, הוא רוצה כל הזמן על הידים. הוא שומע אותי עוברת לידו או מדברת לידו, הוא חדל מעיסוקיו ובוכה עד שמרימים אותו. אנא עצתך הטובה, קרן

דני גיל

03-06-2012 04:12
היי קרן,
ראשית תודה על העדכון המשמח :)

שנית - כדאי לדעת - זו לא את ולא אמא שלך. זה הטמפרמנט של התינוק. יש תינוקות שצריכים ללכת לישון כדי להירדם ויש תינוקות שצריכים להירדם כדי ללכת לישון. וכזה הוא (לדעתי) התינוק שלך.

בואי נחלק את השאלה שלך לשתיים: האחת היא לעניין ההירדמות והשניה לעניין ההתעוררות המוקדמת.

בעניין ההירדמות:

מציע לכם להיות פתוחים לאפשרויות הירדמות יצירתיות מבלי לחשוש שהתינוק יתרגל להירדם כך ולא אחרת. אם טיול בעגלה עם מוצץ וחיתול בד לצד הלחי מרדים אותו אז תתכננו את סדר היום כך שלקראת שנת הצהריים תצאו לטיול עם העגלה. אם לך או לאמא שלך מתאים ונוח לטייל בחוץ בזמן שהוא ישן - כך תעשו. אם נוח יותר לשוב הביתה לאחר שהוא נרדם - חזרו הביתה. אם המעבר מן העגלה למיטה יעיר אותו - תשכיבו את העגלה (כמה דקות לפני הכניסה הביתה) ותשאירו אותו בעגלה. אם הוא נרדם עם בקבוק שווה לנסות "להיניק" אותו בעודו שוכב וראשו מורם קצת על ידי הכרית (ניסיתם?).

בעניין ההתעוררות המוקדמת:
מציע לכם לבדוק איזו אווירה משמרת את השינה שלו לזמן ממושך יותר:
שמירה על שקט? מוזיקת רקע? דיבורים ברקע? יש תינוקות שרעשי רקע מסוג מסוים ממש נחוצים להם כדי לשמר שינה כי הם מעניקים להם ביטחון מסוים. אם למשל את או אמא שלך עושות דברים בבית בזמן שהוא ישן הוא בעצם חש בנוכחות שלכן ומקבל את הביטחון להמשיך לישון בשקט. אם ברקע הוא "שומע" את הדיבורים של גלגל"צ נניח הוא שוב עשוי לקבל מכך את התחושה ש... יש מבוגר אחראי בסביבה ולא עזבו אותו לבד. נהוג לחשוב שהרעש מעיר אבל זה לא תמיד כך ולפעמים דווקא ההיפך הוא הנכון, במיוחד כשמדובר בתינוקות.