תינוק בן 10 חודשים מסרב לישון ביום

עירית


הי דני,
לאחרונה בני מסרב לישון ביום, כשבעבר כן היה ישן שעה- שעה וחצי. כשאני מנסה לשכיב אותו הוא ממש מתנגד ובוכה ממש ממש חזק. ולאחר מאמצים כי אני יודעת שהוא עייף אני מוותרת בתיסכול ומשחררת אותו לשחק. היום הוא נשפך אצלי בידיים בזמן שהכנתי לו ארוחת ערב, כי לא ישן צהריים וכבר היה עייף מדי, הצלחתי להעיר אותו שיאכל קצת אך למקלחת לא היה מצב, הוא היה ממש ממש עייף והחלטתי פשוט לתת לו לישון. אך זה לא יכול להיות כל יום ככה, ואני לא יודעת מה לעשות, בעלי אומר שצריך להתעקש איתו וכן לשים לו גבולות כדי שיבין שבמיטה ישנים, אך אני לא בטוחה שזו הגישה.
מה דעתך? איך לעזור לבני?

דני גיל

11-06-2012 02:18
היי עירית,
הורים עושים הרבה דברים כדי שהתינוק שלהם יבין שבמיטה ישנים ובסופו של דבר מה שהתינוק מבין הוא שבמיטה בוכים. ואז גם בלילה קשה לו להירדם.

העובדה שלפני מספר חודשים הוא נרדם חלק בצהריים קשורה לגיל ולהתפתחות ולא למשהו שאתם עושים היום לא נכון. אתם כן יכולים להקל עליו את ההירדמות. לדעתי מה שיקל עליו להירדם הוא ליצור עבורו את התנאים המתאימים להירדמות מבלי לבשר לו על כך. למשל:
טיול בעגלה עם חיתול בד ומוצץ, צפייה בטלוויזיה בעודו שוכב בצורה נוחה, נסיעה ברכב ואז להוציא אותו לעגלה. עוד אתם יכולים ליצור עבורו מצב כזה שבשעת מנוחת הצהריים אתם שמים אותו בלול שיש בו מעט משחקים אבל גם כרית, מוצץ וחיתול. ואתם נוכחים יחד איתו באותו מרחב שבו הוא נמצא ועסוקים בשלכם. מה דעתך?

עירית

11-06-2012 10:02
הי דני,
אני אנסה את הדברים שאמרת לי ואעדכן אותך..
לגבי הטלוויזיה, אמרו לי שעד גיל שנה לא מומלץ לתת להם לראות כי זה הרבה מדי גירויים עבורם-מה דעתך בנושא?

דני גיל

11-06-2012 20:45
... דעתי בנושא כמו בכל נושא: מוטב לשקול את הדברים במונחים של רווח והפסד: אין ספק שחלב אם בריא לתינוק מאבקת חלב, אבל אם אנחנו מוכנים להביט בתמונה בשלמותה נוכל לראות שבמצבים מסוימים ועבור הורים מסוימים או משפחות מסוימות, הרווח הקיים באבקת החלב מבחינת הערך הפרקטי גדול מההפסד מבחינת הערך התזונתי.

אומרים שהטלוויזיה מפציצה את התינוק בגירויים ולכן היא לא טובה לתינוק. יכול מאוד להיות. אבל גם כאן... תלוי אילו תכנים, תלוי משך הזמן, והכי חשוב - תלוי בטבלת הרווח וההפסד. לתינוק הספציפי הזה מאוד יכול להיות שהרווח יהיה גדול לאין שיעור מההפסד שאנחנו לא באמת יודעים עד כמה הוא קיים, אם בכלל.

עירית, שימי לב גם לתשובתי לקרן ששאלה שאלה מעט דומה לפני כמה ימים תחת הנושא: "שינה של בן שבעה חודשים". בהצלחה..