באיזה קבוצת גיל להכניס את בתי בגן

לבנה


הי, בתי בן שנה ו- 11 חודשים. רשמתי אותה לגן חדש אך נוכחתי לדעת כי הם עשו חלוקה חדשה של הקבוצות בגן ולכן עכשיו היא הינה הכי גדולה בקבוצה של הקטנים (גילאי 1.3-2). מצד שני אני יכולה לשים אותה בקבוצת הגדולים, אך חוששת מכיוון ששם ילדים שגדולים ממנה מעט וגדולים ממנה בהרבה (2-3.5 כאשר הילד הכי קטן בן 2.4)וזה יכול לגרום לה לאבד את עצמה ולהילחם על מקומה.
החשש שלי מקבוצת הקטנים היא שעל פי ראות עיני היא מתקדמת יותר מאחרים, והיא בפרץ מטורף בהתפתחות הדיבור שלה. החשש שלי הוא שלא יהיה לה מודל לחיקוי בקבוצה זו וזה יעכב את התפתחותה.
האם עלי לחפש גן חדש?

דני גיל

31-08-2012 03:16
היי לבנה,
לחפש גן חדש זו אפשרות ואם תמצאי גן מתאים מבחינת קבוצת הגיל אין לי ספק שהיא תסתגל מהר. עם זאת, אם את מתרשמת שהגן הנוכחי הוא גן טוב ויש בו צוות לעניין, אני לא בטוח שהייתי ממהר להיפרד ממנו.

את כותבת שטווח הגילאים בקבוצה הצעירה נע בין שנה ושלוש לשנתיים. לבתך טרם מלאו שנתיים כך שבעצם היא תהיה בין ה"גדולים", אולי אפילו הכי גדולה. לדעתי לבנה, לא רק שאין כאן בעיה אלא אפילו יש בכך יתרון, למרות ההתפתחות השפתית המהירה שלה.

כ"ראש לשועלים" היא תבנה את הביטחון העצמי שלה ותגיע בשלה יותר למעברים שיבואו בהמשך. כ"זנב לאריות" סביר שהיא תחוש מאוימת וכאשר ילד חש מאוים הוא מוצא לעצמו דווקא את מודל החיקוי שאנחנו לא רוצים בו. יתרה מכך - בואי נשאל את עצמנו - מדוע היא בכלל זקוקה למודל לחיקוי?