גמילה בלילה - המשך

עינת


דני שלום,
התכתבתי איתך ב - 13/08/12 בנושא הגמילה מחיתולים בלילה של בתי בת ה - 3 ו-3 חודשים. אחרי ההתכתבות איתך, התחלנו ליישם את הגישה שהצעת ואח"כ גם רכשתי את הספר שלך ואני בעיצומו (מעניין מאוד ואני מאוד מתחברת לגישה שלך).
הפסקנו לדבר על ללכת לשירותים בלילה וממש לא הזכרנו כלום בנושא כשבתי הלכה לישון, ולקחנו אותה לפיפי לפני שאנחנו נכנסנו למיטה.
במשך שבועיים היה פשוט נפלא. בכל שבוע היה רק פספוס אחד!
אך עם תומם של השבועיים האלה, התחיל סיוט... במשך כמעט שבוע וחצי (עד היום), לא היה לילה אחד שבתי קמה יבשה ואף היו מספר לילות שהיא הרטיבה 2-3 פעמים בלילה. כמו שהצעת, אין התעסקות סביב העניין, ואו שמוחלף צ'יק צ'ק סדין או ששמים מגבת. היא לא תמיד מתעוררת מזה, אך לפעמים כן.
בקיצור, ממש מתסכל. התחיל להרגיש לנו שהיא נהנית מזה שאנחנו באים אליה בלילה, אפילו שלא מדברים בכלל ועושים את כל העניין ממש מהר. המצב גרוע יותר ממה שהתחלנו לפני חודשיים...
מה לעשות?!
בנוסף לעניין העיקרי, אנחנו טסים בעוד שבוע. אנחנו נישן במקומות שונים וממש אי אפשר לתת לה לישון כמו בבית עם תחתונים בלבד. כרגע לא נראה לי שחיתול יגרום ליותר רגרסיה ממה שזה עכשיו, אבל איך להעלות בפניה את העניין? יש לי בבית חיתול-תחתון של גמילה. אנא עזרתך... תודה

דני גיל

11-09-2012 03:59
היי עינת,
הגמילה היא תהליך והתהליך הזה לא צריך להיות סיוט. אבל דווקא בגלל שמדובר בתהליך, הנכון הוא להיות עירניים לתוצאות שלו בזמן אמת ולהגיב בהתאם. לכן חבל לי שלא שיתפת אותי קודם לכן כשפגשתם ברגרסיה למרות שאף פעם לא מאוחר.

ראשית לעניין ה"עיקרי" למרות שלדעתי הוא העניין המשני והפשוט לפתרון - החופשה שלכם. עינת, באמת שאין שום בעיה לשים לה חיתול-תחתון ולהסביר לה שזה הדבר הנכון לטובת החופשה. ושלאחר החופשה תחזרו לשגרה.

את כותבת שאתם חשים שהיא נהנית מהביקורים שלכם בלילה ויכול להיות שאכן כך. ואי לכך בואו נחליט שכל זמן שהיא לא מתעוררת ומבקשת את המעורבות שלכם תמשיכו לישון בשקט. אבל - הייתי מציע לארגן לה מגבת יבשה + בגדים נוחים להחלפה ולהראות לה איך לעשות את זה בכוחות עצמה. אם היא מתנגדת תבקשו לדעת מה מקור ההתנגדות, ואיך אפשר למצוא פתרונות:

"מה את לא יכולה?"
"מה את לא יודעת?"
אלו שאלות שאתם שואלים באמת ולא משמיעים אותן כתלונות.

כאשר השורה התחתונה היא שבלילה ישנים ולא מעירים את אמא ואבא. אם ההרטבות החוזרות שלה הן תוצאה של רצון לא מודע להביא אתכם אליה אז סביר להניח שהיא תרטיב פחות.

כשאתם מסבירים לה על ההחלפה ואתם מגלים שהיא מסרבת לשתף פעולה, תשאלו אותה אם נוח לה יותר להמשיך לישון רטובה. זה בסדר... אני זוכר שמדובר בילדה בת 3 אבל תזכרו אתם שהנחת העבודה (על סמך תוצאות בשטח) היא שהילדה הזאת בשלה לגמילה. והיא חווה רגרסיה מסיבות שונות שאנחנו מנסים למנוע כרגע. והיא - חשוב שתדע שהאחריות אצלה. ברגע שהיא רואה שאתם - אמא ואבא - מגיעים אליה בכל מקרה היא מסירה אחריות. כאשר היא תבין שאתם נחושים להמשיך לישון בלילה יקרה אחד מהשתיים:
1. היא תחליף בגדים בעצמה.
2. תפסיק להרטיב.

ולדעתי.. לפי הדברים שכתבת, התסריט השני סביר יותר.

ואתם מוזמנים לכתוב ולשאול אותי כל הזמן כי הגמילה כאמור היא תהליך, והיא דורשת אותנו לרוב לסדרה של החלטות ולא להחלטה בודדת אחת.

שמחתי לשמוע שאת קוראת את הספר ומתחברת לכתוב.
אז תודה על העדכון ו.. תהנו בחופשה :)