ילד לא נרדם

מנו


שלום רב! אנו הורים לילד בן שנתיים ועשרה חודשים, לפני כחצי שנה בערך הוא עבר למיטת ילד. מאז שהוא עבר למיטת ילד ושבה הוא יכול לרדת לבד כל לילה אנחנו "מבלים" שעתיים שלוש בניסיון להרדים אותו.

ניסינו הרבה מהשיטות המוצעות (להחזיר אותו כל פעם בלי להתייחס, לשבת לידו עד שהוא נרדם, ולעתים רחוקות גם מכה קטנה) אבל שום דבר לא עוזר. הוא יכול גם להיות מת מעייפות ולא להירדם, הוא פשוט כל פעם יורד מהמיטה ולא נרדם ולא משנה מה אנחנו עושים או אומרים הוא ממשיך לרדת ולרצות כל מיני דברים (שירותים, לשתות, לראות טלוויזיה) ולמרות שאנחנו לא מתייחסים אליו או שאנחנו צועקים עליו הוא עדיין ממשיך לרדת מהמיטה ולא להירדם. אנחנו כבר מיואשים מהמצב ונודה לפתרונות. חשוב לציין שהוא מסוג הילדים שיכול להחזיק מעמד עד 1 בלילה ולא להירדם ולהיות ערני ופעלתן כאילו 8 בבוקר. הפעמים היחידות שהוא כן שפוך בערב זה במידה והוא לא ישן צהריים (כיום הוא נמצע במעון שבו כל הילדים ישנים צהריים)

דני גיל

23-10-2012 01:13
היי מנו,
הגישה שלי להירדמות פעוטות וילדים קטנים קצת שונה מהמקובל ובעצם נותנת אפשרות לילד להכיר בעייפות שלו. רוב הלדים שמתקשים להירדם נגררים למשימה סופר מעוררת דווקא בשעה שהם אמורים לישון במיטה. המשימה - מאבק בהורים. וזה מאבק שתמיד מתחיל בקטן - מעין צורך כזה של הילד להוכיח לעצמו שלא כל הזמן "מחליטים עליי", וממשיך במאבק טעון יותר סביב הקונפליקטים שנוצרים, ההעלבויות והמטענים הרגשיים. לדעתי, במקום להרדים את הילד כדאי לחשוב איך מרדימים את המאבק, ובהתאם לכך לאפשר לילד שקם מהמיטה לגלות שהוא - בעצם - עייף. ובעצם רוצה להיות במיטה ולא להסתובב בסלון כאשר אבא בעניינים שלו ואמא בעניינים שלה.

ולכן כאשר הוא קם אליכם אתם לא ממהרים להחזיר אותו, ואתם לא כועסים כי הכעס מוריד מחדות המסר שאתם רוצים להעביר לו - השינה היא שלך. כמו כן תרשו לעצמכם להיות סופר טבעיים ולא עסוקים בחרדות כאשר הוא קם אליכם, תנו לו נשיקה, חבקו אותו, תנו לו את המים שהוא מבקש לשתות, תשתו ביחד, ואל תעשו את כל זה כדי לסמן v במטרה ובמחשבה שעכשיו הוא יכנס למיטה כמו "ילד טוב". תעשו את הדברים כדי להינות במחיצתו. כן.. גם אם מדובר בשעה מאוחרת שבה הציפייה ממנו היא להיות במיטה. תשתחררו, תורידו לחץ, הוא ירדם מהר יותר ממה שאתם חושבים.

כאשר אתם רואים אותו עייף ואתם מרגישים שהוא בעצם רוצה להיות במיטה אבל זקוק לנוכחות שלכם, תשאלו אותו:

תרצה שאהיה איתך קצת בחדר? אחרי ה"כן" שלו תאמר לו שזה בסדר גמור מבחינתך, שבאמת יש לך כמה דברים לעשות (נניח לשלוח מיילים) וזהו. בשלב זה בלי להוסיף במילים.

כאשר אנחנו איתו בחדר אנחנו עוסקים במשהו (התעסקות עם מחשב נייד, הודעות בטלפון, קריאת ספר, סידור בגדים בארון שלו) כדי לסמן לו שאנחנו נוכחים אבל.. עברנו לענייננו. אם נראה שהוא מגלה ערנות נבהיר לו שאנו מוכנים להישאר בחדרו בתנאי שיעצום עיניים וישים ראש.

אם תרצו להוסיף וללמוד על הגישה שלי להירדמות אז תוכלו לרשום במנוע החיפוש של הפורום מילות חיפוש רלוונטיות ותגלו המון שאלות דומות.

בהצלחה!!

שני כהן

28-07-2013 07:41
שלום רב, אבקש ללמוד עוד על נושא ההרדמה בלילה גיל 3 ותודה...

שני כהן

28-07-2013 07:43
שלום רב, אשמח לקבל עוד על הגישה להירדמות לגיל 3 תודה....