תינוק צועק כשרוצה משהו

עירית


הי דני,
כתבתי לך כבר בעבר. יש לי תינוק בן שנה ושלושה חודשים. בזמן האחרון, עם העצמאות ההולכת וגוברת שלו, הוא התחיל לצעוק ולבכות כשרוצה משהו. הוא יכול להתחיל לבכות מיד כשמבקש משהו, עוד לפני שהספקנו להביא לו את זה, וכמובן שיש התפרצויות תיסכול מותאמות לגיל שאנחנו מתעלמים מההתנהגות הזאת כשהיא קורת, אבל לאחרונה ביחד עם הבכי קשה יותר להתעלם כי זה מעצבן, קשה לשמוע אותו רוב היום מתנהג בדרשנות כזו.

דני גיל

19-11-2012 19:54
היי עירית,
יש דרך לדרוש ויש דרך לבקש והמטרה שלנו היא ללמד את הילדים שלנו לבקש ולא לדרוש. בגיל שנה ושלושה חודשים ככה נראית ונשמעת הדרישה. את יכולה לטפל בזה בכך שתראי לו שזה "לא עובד", לאו דווקא בתוצאה הסופית אם תספקי או לא תספקי את רצונו אלא בעיקר במה שתעשי בדרך - בכך שתראי לו שאת לא רוקדת לצלילי החליל שלו, לא מגבירה קצב כאשר הוא בוכה ודורש. כאשר הוא בוכה אחרי שלא קיבל מה שרצה (מאיזושהי סיבה) חשוב לשדר "עניינים כרגיל" ולכן טוב יהיה אם תעסקי במשהו שלא קשור אליו. זה יקל עלייך להתעלם באמת.

במקביל, כאשר הוא "מבקש" יפה תראי לו איך זה משמח אותך ואיך הוא יוצא המרוויח הגדול כאשר הוא בוחר לתקשר נכון.

עירית

20-11-2012 11:39
הי דני,

לא לגמרי ברור לי למה אתה מתכוון בלהראות לו שאני לא רוקדת לצלילי החליל שלו.

דני גיל

20-11-2012 13:15
"צלילי החליל" הם הבכי שלו ואני לא רוקדת לצלילי החליל שלו כלומר שאני לא מזדרזת לספק את מבוקשו כאשר הוא בוכה ואני לא מוסיפה להזדרז כאשר הוא מגביר את הבכי. בכלל... להימנע מכל תגובה שנותנת לבכי במה: לא לנסות להרגיע אותו ולא לבקש ממנו שיפסיק לבכות. ברגע שהוא יבין שה"נשק" שלו (הבכי) לא יורה הוא יפסיק להשתמש בו.

עירית

21-11-2012 11:31
תודה דני.