מיטת מעבר לילד בן 1.5

עירית


הי דני,
התייעצתי בך כאן בעבר ושוב פונה בשאלה...
הבן שלי היום חוגג שנה וחצי, והוא למד לטפס על המעקה של המיטה שלו ( מיטת תינוק) לפני כחודשיים שלושה, ונפל מהמיטה, אנחנו בבהלה שמנו מייד מיטת מעבר, אבל זה היה סיוט לא מתואר לנסות להרדים אותו במיטה כשהוא כל שניה יכול לרדת ממנה... הבנו שזה לא ילך, גילינו שניתן להוריד את מיטת התינוק שלב למטה כך שהמעקה יהיה גבוה יותר וגם שמנו מעקה נוסף מעל- כך שלא יהיה מצב שיטפס.
וחזרנו להירדמות רגועה...
וכעת הילד גדל ולמד לטפס גם על המעקה הנוסף... אז כעת או שאנחנו יושבים איתו בחדר עד שירדם כדי שלא יטפס ( בד"כ הוא נרדם לבד בחדר) או להתחיל להרגיל אותו למיטת מעבר- שאין לנו מושג אין לעשות את זה..
מה דעתך? האם למשוך עוד קצת עם מיטת תינוק למרות שזה מצריך שינוי בהרגל השינה שלו או לנסות כבר להתחיל להרגיל אותו למיטת מעבר?
תודה.

דני גיל

14-02-2013 16:20
היי עירית,
המעבר למיטת מעבר תמיד כרוך בתקופת הסתגלות. יכול להיות שיהיה לכם קל יותר לעשות את המעבר הזה אחרי גיל שנתיים. אני לא בטוח.

אתם יכולים לעשות שני דברים:
1. להעביר למיטת מעבר ואז תוכלי לכתוב כאן במנוע החיפוש של הפורום "מיטת מעבר" ולקבל טיפים בנושא. אם יש שאלות אז אני כאן כמובן.

2. עד כמה שידוע לי יש פתרונות למצבים האלה. תעשי למשל גוגל על "מעקה בטיחותי למיטת תינוק" ובטוח תמצאי משהו מתאים. יש כל מיני מחסומים גמישים כאלה שהפעוט לא יכול לטפס עליהם ושווה לבדוק. בהצלחה!

עירית

13-06-2013 23:17
הי דני
הבן שלי היום בן שנה ו-10 חודשים והחלטנו להעבירו למיטת מעבר, אני מקווה שהמצב ישתפר בהמשך אך בינתיים בערב הראשון הילד כ"כ מתלהב מזה שהוא יכול לצאת מהחדר שהוא רץ וצוחק כל הזמן ולא נראה כאילו מתכוון ללכת לישון בכלל.
חשבתי שאם אשכב לידו זה יעזור, אך זה לא. אז מה שאנחנו עושים זה פשוט להחזירו לחדר כשיוצא...
האם יש לך טיפים נוספים?

דני גיל

14-06-2013 20:34
... להחזירו לחדר כשיוצא, בעקביות, לשבת איתו ולא לאפשר לו לקום, לאפשר לו את נוכחותך בחדר אבל בתנאי שהוא שוכב ועוצם עיניים, לקחת בחשבון שהוא בתקופת הסתגלות וזה לוקח זמן.

יש כאן בפורום המון חומר כתוב בנושא. מוזמנת לכתוב כאן במנוע החיפוש של הפורום מילים רלוונטיות וכך תוכלי להעמיק בנושא. בהצלחה!