מתי לדבר עם הילדה באנגלית ?

אבי


יש לי ילדה בת שנתיים ואני רוצה להתחיל לדבר איתה באנגלית
האם עכשיו זה הזמן הנכון ?

דני גיל

17-03-2013 17:11
Yes

היי אבי, אומרים שכמה שיותר מוקדם יותר טוב שכן לילדים אין את המחסומים שלנו המבוגרים יש בלימוד שפה "זרה". דליה רוט שהיא מורה לאנגלית ומאמנת אישית מתייחסת באתר שלה לשאלה מתי נכון להתחיל ללמד את הילדים אנגלית וכך היא כותבת:

"מוקדם ככל האפשר. למסקנה זו הגיע גם ארגון המורים הבינלאומי ל"אנגלית כשפה זרה" (TESOL) כאשר הודיע שהוא תומך בלימוד אנגלית בגיל מוקדם. עקומה ליניארית מראה בבירור על יכולת למידה איטית יותר של שפה שניה ככל שהאדם נחשף אליה מאוחר יותר".

באינטואיציה שלי הכי נכון בגיל הזה (שנתיים) לשלב את האנגלית עם העברית. כלומר שאם אתה רוצה לבקש ממנה נשיקה אתה פשוט אומר לה את אותו משפט פעמיים, פעם בעברית ופעם באנגלית. לדוגמה:

- תני לי נשיקה -
- Give me a kiss -

ואפשר כמובן גם הפוך... להתחיל עם המשפט באנגלית ולהמשיך בעברית. בהצלחה!!

גון פארן

09-06-2013 12:34
אני ישראלי ואשתי צ'כית. סיכמנו ביננו שאני מדבר עם הבת בת החודש רק בעברית והיא רק בצ'כית וביננו באנגלית. מה דעתכם?

דני גיל

09-06-2013 19:40
היי ג׳ון,
לדעתי זה עניין של סדרי עדיפויות:
אם אתה תפנה אליה בשפה אחת, אשתך בשפה שניה, ואתם ביניכם תתקשרו בשפה שלישית, הילדה תדע שלוש שפות שזה יפה ונחמד, אולי במקרה שלכם גם חיוני. מה שחשוב לדעתי הוא לגלות גמישות ולא לדבוק ב״משימה״ בכל מחיר.

כי אם למשל תגלו שבתכם נולדה עם טמפרמנט תזזיתי וחסר סבלנות, קושי לדחות סיפוקים וכו׳, אז בהרבה סיטואציות יהיה לכם נכון להניח ללמידה ולתקשר איתה בשפה הדומיננטית/המועדפת. האמון ובניית האמון הם החשובים בשלב זה וזה מה שצריך להנחות אתכם.