אכילה בלילה

גלית


דני שלום!
בן שלי כמעט בן שנתיים ואוכל בלילה. בלילות הטובים זה יהיה רק פעם אחת (וזה די נדיר) ובלילות הפחות טובים יכול להגיע ל- 3 פעמים (כאשר ברוב המקרים זה קורה פעמיים). הוא אוכל טוב, ממש טוב במהלך היום, הגננות לא מתלוננות בכלל :). האמת שזה גם מדאיג אותי לא מעט אבל פרה פרה. הוא אוכל בסביבות 210 CC של מטרנה גם וגם ומסיים לרוב את כל הבקבוק. לפני שינה או בהשכמה ראשונה אני מנסה לתת קצת יותר מטרנה בתקווה שהוא ישן כל הלילה.

קראתי במקומות השונים שזה לא טוב שילד בגיל כזה עדיין אוכל. חשוב לי לציין שיום אחרי הלידה נמנע מהבן שלי אוכל למשך יומיים עקב חשש לבעיה רפואית (שלבסוף התבדתה), אבל אני מרגישה שזה גרם לו לפחד כלשהו שלא יקבל אוכל בזמן. כשהוא רואה אוכל בשלבי הכנה למשל הוא מתחיל לצרוח ולבכות (אותו הדבר קורה בלילה) ואני לאמתו של דבר לא יודעת כיצד לפעול. מצד אחד כל "הנשמות הטובות" צועקים אליי שאני חייבת להפסיק לפגוע בילד שלי ומצד שני אני מרגישה שמניעת אוכל פוגעת בו בצורה יותר עמוקה.
אני לא יודעת אם זה נמשע בכלל הגיוני ואני די אבודת עצות.
מקווה שתוכל לייעץ לי מה כדאי לעשות או למי כדאי לפנות לעזרה בנושא
תודה רבה מראש
גלית

דני גיל

02-04-2013 20:28
היי גלית,
אם את נותנת לו להירדם אם בקבוק אז יכול להיות שהוא מפתח תלות בבקבוק כדי להירדם, וכך, כאשר הוא מתעורר בלילה הוא לא יכול להירדם ללא ה.. דבר הזה שמרדים אותו.

הוא רגיל לישון עם מוצץ?

גלית

02-04-2013 23:41
הוא לא נרדם על הבקבוק וכן הוא דורש מוצץ ובלילה לא נרדם בלעדיו. כאשר הוא מתעורר בלילה ואני מציעה לו מים ב 99% מהמקרים הוא מעיף את הבקבוק וצורח ממש חזק. מיד אחרי האוכל הוא חוזר לישון בלי שום בעיה.

אם הוא פיתח תלות בבקבוק אז אין שום טעם לנסות לרדת איתו בכמויות...
ניסיתי לעשות זאת פעם וכשהגעתי איתו ל- 120 CC הוא פשוט קם לאכול כל שעה שעתיים בערך
מה אתה מציע לעשות? להפסיק מיד את ההאכלות בלילה?

דני גיל

03-04-2013 00:59
לא... אל תפסיקי בינתיים כלום ולדעתי את עושה איתו נכון. את כותבת שבגן ובמשך היום לא חסר לו תיאבון (אם לומר בעדינות) ויכול להיות שהדברים קשורים. התייעצת עם רופא משפחה?

גלית

03-04-2013 23:32
האמת שהתייעצתי עם שניים: רופא ילדים שלנו שאמר שזה לא כ"כ טוב שהוא אוכל עדיין בלילה ובזה נגמרו העצות שלו... ורופאה אחרת שהזדמן לנו להיות אצלה אמרה שעד גיל שנתיים זה בכלל לא בעיה (בעלי היה אצלה והוא לא שאל מה קורה הלאה לצערי)
אתה יכול להמליץ לי לאיזה גורם מומחה כדאי לי לפנות?

דני גיל

04-04-2013 20:40
יכול להיות גלית, אנסה במהלך הערב או סופ"ש לצרף מישהי ל"שיחה" אז... לא לזוז :)

גלית

05-04-2013 19:28
טוב כבר כמעט 24 שעות שלא הלכתי אפילו לשירותים... ;)
אני אשמח מאוד לכל סיוע אפשרי
אני לא כ"כ זמינה בסופ"ש אבל אשתדל להיות כמה שיותר מסביבה
תודה רבה

דני גיל

07-04-2013 19:17
לא משנה גלית... רציתי פשוט להתייעץ עם מישהי מאוד ספציפית אבל היא לא זמינה כרגע. בכל אופן המחשבה שלי היא שכדאי לברר עם רופא נוסף. את הרופאה שאמרה לבעלך שעד גיל שנתיים זה בכלל לא בעיה הייתי שואל מה במקרה שהילד בגיל שנתיים וחודשיים, האם אז היא כן רואה בעיה, ולאילו בדיקות היא היתה שולחת אתכם כדי לאתר את הבעיה.

גלית

07-04-2013 23:17
תודה רבה!
אני אבדוק זאת איתה