אז למה ביקשת!!!

רחל


דני שלום, פגשתי אותך לראשונה בפורום הורים של YNET ושמחתי לשמוע על האתר והפורום החדש, בהצלחה רבה.
אז ככה, יש לי בעיה שאני קצת בלחץ בזמן ארוחת הערב. חשוב לי שהילדים יואכלו בצורה מסודרת ושסוף הארוחה יהיה באמת הסוף שאפשר לקפל הכל ולהמשיך למקלחות ולא כל רגע לבקש עוד משהו. ביתי בת השש מעקבת בכוונה את הסוף של הארוחה ומבקשת עוד משהו ועוד ...ולא באמת אוכלת. אני כועסת עליה ואומרת לה "אז למה ביקשת?" כשאני בעצם יודעת למה...וגם כועסת על בעלי שהכין לה כי בעצם ידעתי שהיא לא תאכל. אני לא מצליחה להגיע למצב של סוף רגוע לארוחה וגם לא באמת יודעת אם כולם שבעים וכל יום מחדש אותו סיפור. אשמח לעזרה בנושא.

דני גיל

09-06-2010 21:17
הי רחל,
לפני שאשיב לך ישירות על השאלה אני רוצה להמליץ לך על שינוי סדר יום.
מה דעתך לשבת עם כל המשפחה לארוחת הערב לאחר המקלחות?
ארוחת ערב אמורה להיות חוויה נינוחה. לכן העיתוי חשוב כי אם לאחר הארוחה מוטל עלינו לשטוף את הכלים ולדאוג שהילדים יתקלחו ולהכין אותם למיטות, אז החוויה הנינוחה הופכת בקלות לעוד משימה שאנחנו רוצים לסמן עליה וי. והילדים, רק לפני שעתיים שלש חזרו מהצהרונית והם צמאים לנוכחות שלנו. הם לא יקבלו את הנוכחות שלנו באמת כשאנחנו עמוק בתוך המשימות. מה שגם מסביר את הניסיונות המתוחכמים של בתך להיאבק על כך. לאור מה שאת מתארת, אני ממליץ לך בחום לשקול את ההצעה.
ולשאלתך:
הערב או מחר בערב, קחו את ובעלך יחד את הילדים (לא ציינת את גיל האחים) לשיחת הבהרה נעימה לפני הארוחה, תסבירו להם קצר ולעניין שהחל מהערב תקבלו במשותף החלטה מה אוכלים, ושלאחר מכן לא יתכנו שינויים בהחלטה. זהו.
תתכוננו לניסיונות שלהם ובמיוחד של בתך בת השש לבדוק את הנחישות והעקביות שלכם, ובכלל זה, מותר גם שתלך לישון "רעבה" ערב או שניים. מה שכן, נסו לוודא איתה שהבחירה שלה במה לאכול היא אכן בחירה אמיתית ולא בחירה של "הרע במיעוטו". חשוב על כן, לפחות בערבים הקרובים לגוון ולהעשיר את האופציות העומדות לבחירה במה לאכול. בהצלחה.

רחל

10-06-2010 12:30
הי דני, יש (בנתיים) עוד אח אחד בן 8 .
בעניין הנוכחות, אני נמצאת איתם כל אחר הצהריים ובאמת איתם. המשימות תמיד מתחילות בשעות הערב של האוכל והמקלחת ואני לא מצליחה להבין מה משנה הסדר של הדברים אם במילא אחד יוביל לשני.
וגם יש את עיניין הנוחות, הרבה יותר נוח לי שהילדים מתקלחים אחרי שסיימו הכל ולא ילתלכלכו שוב.
הרעיון של לשוחח איתם ולקבל איתם את ההחלטה של מה אוכלים נשמע לי טוב. אני אנסה את זה כבר היום.
תודה דני

דני גיל

12-06-2010 00:48
העניין הוא שגם בתך בת השש יודעת שהאחד מוביל לשני, שסיום ארוחת הערב מוביל למקלחת ולמיטות, לא שזה עונש אבל שבסדרי העדיפויות של הילדה, יש רצון להמשיך לבלות עם המשפחה שלה וטוב שכך.
לדעתי זאת הסיבה שהיא "מושכת" את הארוחה ואם כך, שינוי סדר היום כפי שהצעתי קודם לכן, יכול לעשות את ההבדל.

למה בעצם?
כי ברגע שאתם יושבים לארוחת הערב בידיעה שאחריה הילדים הולכים לישון, אתם כהורים תהיו יותר נינוחים ויותר נוכחים, בת השש תהיה יותר מחוייבת לארוחה, אולי אף יותר רעבה ואני מוכן גם להמר שבמצב הזה, גם הפיג'מות ישארו נקיות.

מנקודת המבט שלה, יש הבדל גדול בין מצב שבו אוכלים/מתקלחים/נכנסים למיטות, לבין מצב שבו עשינו כבר הכל כדי לישון, למעשה אנחנו מוכנים ברגע זה להכנס למיטה, אבל לפני כן נשב עם אמא ואבא לארוחת ערב משפחתית.
כאן הארוחה הופכת ממשימה למתנה. היא לא תמהר להחזיר את המתנה הזאת. אבל עזבי הסברים... אני מציע שתנסו ערב אחד ואולי תקבלו תשובה אף יותר משכנעת :)

רחל

14-06-2010 17:10
... ניסינו דני, ניסינו פעמיים, וזה עובד פלאים, הכל יותר קל והאמת שאני כבר אפילו לא מחכה שהם ילכו לישון. רואים שהיא ממש היתה צריכה את השינוי הזה.. תודה על הרעיון!!

דני גיל

14-06-2010 19:51
מצוין! תודה לך על העדכון.