תינוקת בת שנה

אורלי


התינוקת שלי בת שנה מחר הכנסתי אותה לגן לפני כמה ימים
גן עם קבוצות קטנות של חמישה ילדים ממש נהנת שם משחקת ורגועה
היא כל הזמן הייתה איתי בבית או אצל סבתא ששמרה עליה פעמים בשבוע כמה שעות או אימא שלי שמרה עליה אצלי
בימים האלה שהיא בגן היא ממש בוכה לא בגן אלא כשהיא נפרדת ממני וכשר י לוקחת אותה חזרה היא לא עוזבת אותי לרגע כל הזמן מחפשת אותי ובוכה שאני אשב לידה ותראה אותי בטווח שלה
אני מבינה שזה טבעי
השאלה איך עושים את זה נכון שהיא לא תפחד כל בורר ללכת לגן ולא תהייה ככה כל יום
הראשונה שלי נכנסה בגיל שנה ושמונה חודשים לגן והייתה חוזרת כל יום בחמש ומחמש עד שהייתה הולכת לישון הייתה איתי ולא הייתי עושה כלום רק יושבת איתה משחקת איתה רואה איתה טלויזיה וכאלה
מה נכון לעשות להיות איתה ולידה ממש או שקצת ככה וקצת בבית אבל נגישה
אני מקווה שהבנת אותי

דני גיל

13-08-2013 02:11
היי אורלי,
קודם כל מזל טוב ליום ההולדת :)
לפני כמה ימים הכנסת אותה לגן החדש וברור שזו תקופת ההסתגלות שלה. כדי להקל עליה תקפידי על פרידות "נקיות" בבקרים, כלומר שכאשר את נפרדת ממנה בגן תשמרי על ריטואל קבוע של פרידה וככלל תעשי את זה ענייני וקצר. אם היא בוכה ו"נלחמת" עלייך תאפשרי לגננת לסייע לך לקחת אותה אליה. במצב כזה תשלחי לה נשיקה באוויר ותמשיכי לדרכך. מה שחשוב הוא שהיא תראה אותך נחושה ו... סומכת עליה.

נכון שלפעמים זה מאוד לא פשוט והסיטואציות האלה הרבה פעמים לא "מצטלמות טוב", ושולחות אותנו לעבודה עם תחושות מועקה ורגשי אשם. הכל נכון, מובן ואפילו צפוי מראש, אבל כאשר אנחנו מבינים שזה חלק טבעי ואופייני בתהליך הפרידה והמעבר לגן, קל לנו לעשות את התפקיד שלנו כהורים ולקיים פרידה כמו שצריך.

לשאלתך, דווקא משום שמדובר בתקופת הסתגלות כדאי לתת לה להוביל את יחסי התלות בשעות שאתן בבית, כלומר להיות צמודה אלייך, כמה שהיא רוצה. תני לה אפילו את ההרגשה שאת רוצה בכך לא פחות ממנה וככל שכך היא תקבל את הביטחון ותשחרר אותך. בהצלחה..

אורלי

13-08-2013 21:28
תודה
זה מה שרציתי לדעת אם לזרום איתה או שיהיה במינון מסויים כדי שלא יקשה לה על הפרידה בגן וכאלה
אבל סבבה
תודה כמו תמיד תשובות לפי הרגשתי