דיבור אצל גיל שנתיים

אמא


שלום גיל
ראשית ברצוני להודות לך על שיתוף הפעולה מצידך ועל התשובות המהירות.
יש לי 2 ילדים. הילד הבכור בן שנתיים ושמונה והשאלה שלי לגביו היא לגבי הדיבור שלו. שמתי לב שהוא מתקשה בהגיית המילים ובאותיות גרוניות. לדוגמא סבתא- אבתא, מטוס- אטוס. ירח- ארח. וכל מיני מילים שלא עולים לי כרגע. שאלתי היא האם זה מוקדם להסיק מסקנה שקשה לו או שמע להבין שיש לו קושי מסוים בלהביע מילים מסוימות. הוא בולע את האות הראשונה כמעט בכל מילה... מה עושים? לגבי ביתי היא בת 10 וחצי חודשים והיא גוחנת עדיין על הבטן. מתהפכת ויושבת רק אם מושיבים אותה לבד ואחרי כמה דקות מפילה את עצמה שוב לשכיבה. כמעט כל התינוקות שאיתה בתינוקייה כבר זוחלים על 4 יושבים לבד, נעמדים וחלקם גם הולכים. האם מדובר בבעיה התפתחותית או מוקדם מידי לקבוע?

בתודה אמא.

דני גיל

01-11-2013 12:03
כמו שאני מכיר את עצמי לו היה מדובר בילדיי הייתי מניח להם לגדול ולהתפתח בקצב שלהם, גם אם קיים עיכוב התפתחותי אובייקטיבי. האם בכך אנו מחמיצים את האפשרות לעזור לילדינו להתפתח מהר יותר או נכון יותר? אולי. אבל אני מכיר מדריכה מעולה להתפתחות תינוקות שתוכל לעזור לנו, לפחות בעניין שאלתך השניה. בקיצור.. לא לזוז :)

סניטקובסקי אלה

01-11-2013 20:21
שלום לך,
חסרים לי קצת פרטים..האם הבת שלך מתהפכת לשני הצדדים? מהבטן על הגב ולהפך? האם היא זוחלת גחון באופן סימטרי?
האם היא עולה על שש ומניעה את עצמה קדימה ואחורה?
אני רוצה להתייחס להושבת תינוק - מומלץ לא להושיב תינוק לפני שהוא מגיע לשלב הזה בעצמו. התינוק אמור קודם לזחול ומשם לעבור למצב של ישיבה. כשמושיבים תינוק לפני שלמד לזחול הוא לא יודע ולא יכול לעבור ממצב של ישיבה אל מצב הזחילה על שש כיוון שהוא לא התנסה עדיין בזחילה זו. מה שעלול לקרות -התינוק יישאר לשבת סטטית ולא ידע לצאת ממצב זה, אלא אם כן ילמד להפיל את עצמו על הרצפה למצב של שכיבה, כפי שהבת שלך עושה, דבר אשר עלול לעכב זחילת שש. כדי לסייע לה לעמוד על שש ולזחול אפשר לשחק איתה משחקי מעבר מעל מכשולים, לדוגמה לשים כרית על הרצפה ולגרות אותה עם צעצוע אהוב עליה מצד השני של הכרית כדי לעודד אותה לעבור את המכשול. בנוסף תוכלי לקפל טיפה את הברך של הרגל שקרובה יותר אליה, כשאת יושבת על הרצפה (הרגל השניה ישרה), שימי גם משהו שהיא מתלהבת ממנו מצד השני של הרגל המקופלת ותעודדי אותה להגיע לצעצוע. אתגרי טיפוס על כריות ומדרגות יכולים לעזור כי הם יביאו אותה למצבים של התמודדות עם הצורך לאזן את עצמה. שיהיה בהצלחה ואם יש שאלות נוספות, אשמח לענות.

אלה סניטקובסקי
מלווה התפתחותית לתינוקות

דני גיל

01-11-2013 21:38
תודה רבה אלה!
להלן קישור לעמוד הפייסבוק של אלה סניטקובסקי -
https://www.facebook.com/ella.snitkovsky

אמא

04-11-2013 15:33
תודה רבה על התשובות המלאות והמעניינות! אין דברים כאלה!!! תודה לדני ותודה לאלה:) ישר כח