גמילה בלילה

אמא אחת


יש לי בת בת שלוש וחצי ותינוק בן 8 חודשים. בתי גמולה מטיטולים אבל יש לנו בעיה בלילה. היא כבר כמה שבועות מרטיבה בלילה, למעשה מהיום הראשון שניסינו. ברוב הלילות היא מרטיבה אפילו פעמיים בלילה עד שהחלטנו להעיר אותה לפני שאנחנו נכנסים לישון וזה פתר כמעט לגמרי את הבעיה. בעלי טוען שזה לא פתרון כי אנחנו לא מאפשרים לה ללמוד לשלוט באמת והיא ככה לא תתעורר לבד ברגע שצריך. חשוב לי לציין כי זאת היתה בקשה שלה להוריד את הטיטול ואני יודעת שזה חשוב לה. מצד שני, יש לי תינוק וגם ככה אנחנו בקושי ישנים וזה ממש מתיש אותנו. אחנו לא יודעים מה לעשות כי האמת שמה שאני הכי רוצה כרגע זה להחזיר לה את הטיטול ולהמתין כמה חודשים אבל חוששת לגרום לה אכזבה גדולה. אשמח לעצה.

דני גיל

15-06-2010 02:29
שלום לך,
יכול להיות שהיא היתה זקוקה לעוד קצת זמן לישון עם טיטול אבל השאלה באמת מה נכון לעשות עכשיו.
השאלה שלך הזכירה לי שאלה דומה לה הגבתי בפורום אחר ולכן אצרף לכאן את תשובתי.
בואי נראה מהן האפשרויות:

1. אפשר להחזיר את הטיטול.
2. אפשר לתת לילדה להרטיב עד שתגמל (הרי מתישהו היא תגמל).
3. אפשר לקחת אותה לשירותים לפני שאתם הולכים לישון.

אין כאן נכון ולא נכון. בכל אחת מהאפשרויות יש רווח והפסד ואני מציע לכם לבדוק ראשית את סדר העדיפויות שלכם כמשפחה בהתאם לנסיבות וההיכרות שלכם עם מי שאתם;

- החזרת הטיטול תאפשר לכם להרוויח נוחות ושינה טובה לתקופה אך עשויה להאריך את תקופת הגמילה.
- הורדת הטיטול עשויה לקצר את תקופת הגמילה אבל זה עשוי להיות מתיש ומתסכל (ואז גם לגרור תגובות של עייפות וייאוש מצידכם שעשויות לבטל את פוטנציאל הרווח קרי, הורדת הטיטול לא תקצר את תקופת הגמילה).
- אפשר לקחת אותה לשירותים לפני שאתם הולכים לישון ולצפות להארכת תקופת הגמילה אבל להרוויח עם זאת, את השינה ללא הטיטול.

לדעתי יש הרבה יתרונות לאפשרות השלישית כיוון שכך הילדה גם נפרדת מהטיטול (כרצונה) וגם אינה מונעת לחלוטין מהגוף "ללמוד להתעורר לבד" שכן, בהמשך הלילה היא ישנה רצוף וללא הטיטול.
לילה טוב :)