פרידה מההורים

עינת


היי,

יש לי שני ילדים אחד בן חמש וחצי והשניה בת שנה וחודשיים.
בקרוב אנחנו (ההורים) טסים לסופ"ש בחו"ל בפעם הראשונה ללא הילדים... הבן שלנו ישן לילה אחד בלבד מחוץ לבית אצל סבא וסבתא באחת החופשות ביוזמתו... חוצמזה תמיד התעורר לבוקר איתנו (יש לציין שאנחנו יוצאים לבלות לא מעט והוא רגיל להשאר עם בייביסיטר בערבים, אבל זה ממש לא אותו הדבר)
רציתי לדעת איך אתה מציע לנו לעבור את ארבעת הימים האלו בלעדינו בצורה הטובה ביותר וכמה זמן מראש להתחיל להכין אותו לסיטואציה.
יש לציין שהוא ילד מאוד אינטיליגנטי, רגיש ומחובר אלינו.

תודה

דני גיל

26-11-2013 02:09
היי עינת,
ארבעה-חמישה ימים לפני שאתם נוסעים תוכלו להתחיל "להכין" אותו כאשר הכי טוב לדעתי שתשלבו את המידע בתוך ההתארגנויות שלכם לקראת הנסיעה. פעם אחת תודיעו לו באופן רשמי ותמשיכו במסגרת ההכנות שאתם עושים ממילא לקראת הנסיעה.

מאחר ואתם שמחים שאתם נוסעים לחופשה תרשו לעצמכם גם להראות שמחים כאשר אתם מספרים לו על כך. תוכלו גם לשתף אותו בפרטים ככל שתראו שהוא מתעניין באופן נקי ולא מפרש את הרצון שלכם לשתף כרצון לקבל איזשהו אישור ממנו.

אחרי שתספרו לו על החופשה שלכם תעברו לעדכן אותו בשהות שלו ושל אחותו אצל סבא וסבתא. פה אתם יכולים לגלות אמפתיה ולהראות לו שאתם קשובים ומבינים, ועם זאת סומכים עליו. ולכן אתם נראים כפי שאת נראים: נינוחים ושלמים עם עצמכם. כן... גם כאשר לילד קשה.

ככל שקשה לו תדגישו פרטים מרגיעים (רק מה שאתם יכולים לקיים):
כל ערב נתקשר להגיד לילה טוב!
סבא וסבתא תמיד יהיו אתכם והם אפילו מתפנים ל...
ביום שלישי אחרי הגן קבעתי עם אמא של _____ שתלכו ביחד ל____.

את כל אלה אתם אומרים לו ככל שהוא קשוב ומוכן לקבל את המידע המרגיע. אם הוא מסרב (כי אולי הוא לא רוצה לעשות לכם את החיים קלים דווקא עכשיו) ומגיב בכעס, אל תתקשרו עם זה. תגידו לו בביטחון: "כשתרצה להקשיב אסביר לך!". ואל תמנעו מנימה אסרטיבית.

סבא וסבתא: שיקפידו על סדר יום וזהו. אתם יכולים גם להכין דף כזה שיהיה תלוי על המקרר נניח, ושיהיו מצוירים בו מראש ארבעה עיגולים בהתאם לימי החופשה שלכם:

בעיגול הראשון ציור של מטוס, בעיגול הרביעי תמונות של אמא ואבא, ואפשר גם, בשני העיגולים שבאמצע לשלב איורים שמתאימים לאותם ימים (נניח חוג קפוארה ביום השני וסרט עם סבא וסבתא ביום השלישי).

ואז, כל ערב לפני השינה, הוא צובע את העיגול המתאים. זה יספק לו מסגרת של זמן ועשוי מאוד להקל עליו. תוכלו אפילו להכין יחד את העיגולים שבדף לפני שאתם נוסעים, ובאותה ההזדמנות גם להסביר לו (ולסבא וסבתא) מה הוא צריך לעשות אתם בימי החופשה.

סעו לכם ותיהנו!
כיף לכם :)

עינת

26-11-2013 11:25
המון תודה!!!!
אאמץ בחום