סדנה להורים לילדים עם ADHD

קרת


משך הסדנה: שניים עד חמישה מפגשים.

בשלב הראשון תתקיים פגישה אינדיווידואלית עם כל זוג הורים או הורה (אין שום מניעה שרק הורה אחד ישתתף בסדנה). מטרת הפגישה: הבנת הבעיה האישית, קשר ראשוני והיכרות הדדית. בסיכום המפגש ההורים יקבלו פידבק של תמונת המצב וייעוץ ראשוני.


מבנה הסדנה:
החלק אינפורמטיבי/התנסותי:
קבלת אינפורמציה רחבה על הפרעות קשב וריכוז, והמחשת החוויה של ילדם.
בחלק זה ההתייחסות היא לא רק לילד עם בעיות הקשב, אלא גם למשפחה כולה ולהורים, תוך הענקת ההרגשה שהם מובנים מבחינת הדילמות, ההתלבטויות והבעיות איתם הם מתמודדים.

מניסיון שצברנו בסדנאות דומות – שימוש בחלק זה של הסדנה בקטעים קצרים של סצנות רלוונטיות מסרטים שונים, מסייע להזדהות חווייתית ולא רק להבנה רציונלית.
אפשרות נוספת להמחשה - שימוש בדוגמאות, קטעים מתוך טיפולים באוכלוסייה דומה.

אחת המטרות של החלק האינפורמטיבי/התנסותי היא להתחיל בתהליך הדרגתי של שינוי עמדות – הן לגבי הילד והן לגבי עצמם ויכולתם ההורית. תהליך זה יכול להוביל לשינוי בתחושה ובהתנהגות, שעד כה החוויה העיקרית בו היתה חוסר אונים.


החלק האינפורמטיבי/התנסותי יתבסס על דמיון מודרך ו- NLP, כלים שהוכיחו את יעילותם ביצירת תובנה מרגשת ושינוי בסדנאות דומות.

הענקת כלים שימושיים להתמודדות הורית:

חלק זה נועד לצייד את ההורים בכלים פרקטיים שיהיו להם לעזר בהתמודדות עם בעיות ספציפיות. למשל, בבית הספר, בבית, דרכים לעזור לילד כאשר הוא מוצף רגשית ומציף את הקרובים אליו, כגון המשחק העדין (אך ההכרחי) של "לשים גבולות", תמיכה בילד במצבי אי-שקט מלווה בחרדה (האופייני לילדים אלו) ועוד.

חלק זה יפרוש בפני ההורה את מגוון אפשרויות ההתמודדות עם הסיטואציות איתן הוא מתקשה להתמודד, כך שיוכל לבחור את הדרכים המתאימות לו ולנסות פתרונות שונים של התנהגות.

ההורים המשתתפים בסדנה ומרגישים צורך בכך, מוזמנים להיפגש פעם נוספת, באופן אינדיווידואלי, עם הפסיכולוג מנחה הסדנה. נסיים את התהליך האישי והקבוצתי בפגישת סיכום נוספת עם ההורים. עיתוי נכון של פגישה זו שונה אצל חלק מההורים. מצאנו, שבעניין זה יש מקום לגמישות – לא מעט הורים יעדיפו שהפגישה תיערך מספר שבועות לאחר סיום הסדנה.

לפרטים והרשמה: 054-9719139 או במייל: [email protected]

גלית

27-11-2013 02:28
אשמח לדעת עוד על הנושא ואיפה הסדנאות נעשות

דני גיל

27-11-2013 03:26
אין לי את הפרטים גלית אבל תוכלי להתקשר למספר המצורף..