התעוררויות בלילה בת שנתיים

שרון


בתי בת שנתיים, מאוד מפותחת לגילה מדברת וגמולה מחיתולים. היא ישנה במיטת ילדים ובחדר לבד ( לפחות עד שאעביר את אחותה בת 4 חודשים).
בחודש וחצי האחרונים היא מתעוררת המון בלילה בבכי ונרגעת כשאנחנו מגיעים אליה. בדרכ ההתעוררות קצרה אבל זה יכול לקרות 5-6 פעמים בלילה כל לילה... ניסינו להבין מהיכן זה נובע וללא הצלחה( גם לא מדובר בשיניים או תולעים למשל...)
השאלה מהיכן זה נובע? היא לא אומרת כלום כשאנחנו מגיעים אליה, ממשיכה לבכות מעט וחוזרת לישון.
מה זה יכול להיות? האם חלומות כה תדירים? אולי משהו מציק לה? ואיך אפשרי להעביר את אחותה לחדר במצב כזה ששתיהן קמות בלילה(:

דני גיל

26-11-2013 22:20
היי שרון,
אם היא נרגעת וחוזרת לישון כאשר אתם מגיעים אליה זה מחזק לדעתי את ההנחה שמדובר בחלומות ולא בכאב מסוג כלשהו. עם זאת, בכל הקשור להתעוררויות בלילה ובמיוחד כאשר הילדים בגיל שמגביל את "איכות הדיווחים" שלהם כדאי לדעתי לעדכן גם את רופא המשפחה.

אם היא לא מראה סימנים של מצוקה במהלך היום והשינוי הוא רק בשעות הלילה - מתוך שינה - אנחנו יכולים גם להבין שהחלומות הם תוצאה של הגדילה וההתפתחות שלה ולא של אירוע מסוים שהשפיע עליה. מה שכן, תבדקו אם יש איזו תכנית טלוויזיה או משהו שהיא נחשפת אליו ויש בו כדי ללהעשיר את הדמיון שלה בעניינים שלא טובים לענייננו.

לגבי מעבר אחותה לחדר: אני מציע שלא תקבלו כמובן מאליו את המחשבה שאחותה הקטנה תתעורר בגלל ההתעוררויות של הגדולה. ילדים לפעמים מפתיעים (לטובה) בעניינים האלה.