גמילה ממוצץ כאשר ישנו אח קטן

שירי


שלום דני, אני מאוד נהנית לקרוא את מה שאתה כותב ומשתמשת לעתים קרובות בעצותיך, קראתי גם את דעתך בנושא של גמילה ממוצץ. השאלה שלי היא מה עושים שלילד (במקרה שלי כמעט בן 4) יש אח תינוק שמשתמש במוצץ? אני רוצה לציין שבני גמול ממוצץ לגמרי ביום וצריך אותו רק בשעות הלילה והתעוררות בבוקר. אני מאוד אעריך את תשובתך...

דני גיל

02-01-2014 01:02
היי שירי,
קודם כל תודה על הפתיח. יש החלטות שקשה לנו לקבל משום הדילמה שנמצאת שם, ויש החלטות שקשה לנו לקבל משום ההתמודדות המתבקשת לאחר ההחלטה, שיכולה להיות קשה או לא נעימה וכו'.

אני מבין למה את מעוניינת לגמול אותו מהמוצץ - גם בלילה - ולכן אני בעד להסיר קודם כל את הדילמה. נכון שאחיו התינוק נרדם וישן עם מוצץ, אבל אחיו התינוק גם ישן עם טיטול ושותה מבקבוק או יונק, ואני חושב שזה טוב שהבכור שלך יראה אותך סומכת עליו כילד גדול ועצמאי, להבדיל מאחיו התינוק.

ככלל טוב לתת לבכור מעמד אטרקטיבי בבית ובמשפחה כדי להעצים אותו ולהעניק לו תחושה שהוא מרוויח ולא מפסיד כתוצאה מכך שהוא הגדול.

פרקטית, קחי ממנו את המוצץ, תני לו את האמפתיה כאשר קשה לו יחד עם העמידה הנחושה שלך שזה הדבר הנכון וכך יהיה מכאן והלאה, תתכונני לערב הראשון שהוא יתנגד ויבכה, אולי גם בערב השני, תמיד תזכרי שהוא בוכה וקשה לו כי את מבקשת ממנו לשנות הרגלים ולא מדובר בכאב או בצורך ממשי שאת לא מספקת לו. בגיל שנה לצורך העניין לא היינו לוקחים לו את המוצץ. בהצלחה!

שירי

02-01-2014 10:55
שלום דני, אני מאוד מעריכה את תשובתך, הייתה לי תחושה שזה מה שאצטרך לעשות אבל עכשיו אגש לזה עם יותר בטחון.

דני גיל

02-01-2014 12:38
בשמחה..