בן שנתיים וחצי שמרביץ ונושך

רותם


שלום, הבן שלי בן שנתיים וחצי, בעלי איש קבע, עד לא מזמן היה בבית מעט מאוד. השנה בספטמבר הוא יצא ללימודים ומאז הוא בבית כל הזמן. הבן שלי כל הזמן מתעלם ממנו, מרביץ לו, נושך אותו, ומצד שני נדבק אליי. הוא לא מוכן להיות איתו לבד אם אני בבית, הוא גם בגן משתמש באלימות ואני ממש דואגת לו כי הוא ילד מדהים, הוא מדבר ומתקשר יפה מאוד אבל מתעצבן בקלות ובמהירות רבה. מה אפשר לעשות? בעלי עצבני ומתוסכל מהמצב ולי קשה כי אני לא תמיד יודעת מה להגיד ולעשות. מקווה שהסברתי מספיק ברור.

דני גיל

29-01-2014 21:10
היי רותם,
הפניה שלך אליי מאוד כללית ולכן קשה לי לכוון אותך. לא כל כך הבנתי מה לא מסתדר שם עם האבא, אבל בכל מקרה אני חושב שהכי נכון לכם להשקיע מספר פגישות בהדרכת הורים במטרה לבנות מערכת יחסים חדשה בין הילד לבין האבא. כרגע האבא עצבני ומתוסכל וכמובן שזה לא טוב לענייננו.

רותם

29-01-2014 21:37
מה קורה בפגישות הללו? והאם יש באיזור הקריות וחיפה?

דני גיל

29-01-2014 23:00
בטוח יש. אתם מגיעים אחת לשבוע לשיחה עם מדרי/כת הורים, משתפים בקשיים שלכם ומקבלים הכוונה להתנהלות נכונה ואפקטיבית. דווקא בגיל הזה (שנתיים וחצי) ובכלל בחמש השנים הראשונות היכולת ליצור שינוי מאוד גדולה, תוך מפגשים ספורים. את יכולה להתייעץ עם הגננת למקרה שהיא מכירה מדריך הורים טוב באזור מגוריכם, המלצות של חברים ומכרים תמיד טוב, ואם אין כאלה, תני לגוגל ללוות אותך לאתרים של מדריכי הורים בהם הם חושפים את משנתם. איפה שתרגישי שהתכנים תורמים לך ומעוררים כיוון חשיבה חדש תוכלי ליצור קשר ולתאם מועד לפגישה ראשונה. מומלץ בחום!