יחסים של מבוגרים לילדים

אנונימי


שלום דני
אני שולחת לך הודעה בשם חברה טובה שלי כי נוצרה בעיה והיא לא יודעת איך להתמודד עם זה, ובנוסף היא דתייה ואין לה גישה לאינטרנט. חברה טובה שלי התחתנה עם בחור גרוש עם ילד ולימים נולדו להם תאומים. העניין הבעייתי הוא שההורים של חברתי לא מסוגלים להתחבר לילד של בעלה (בן 3 וחצי). נוצר מצב שכשהם באים לביקור משפחתי לא שמים לב כמעט בכלל לגדול וכל התשומת לב הולכת לקטנים. כשהגדול מתחיל קצת לעשות רעש ישר גוערים בו ומדברים אליו בזלזול. נוצר ריב רציני שם בעקבות כך והיום הגדול כלל לא הולך לבקר. חברה שלי לוקחת מידיי פעם את התאומים וזהו. (הוריה אפילו לא שואלים לשלומו של הגדול). כל הדיבורים איתם לשיפור ההתנהגות לא עזרו. שאלתי היא האם זה בסדר שכבר הגדול לא הולך לבקר(כי הם חוסכים ממנו את האפליה ובצדק).. ומה עונים לילד כאשר הוא שואל אם הם אוהבים אותו בכלל ולמה יש מריבות? אשמח לעזרתך בנושא רגיש זה
בתודה ויום טוב..

דני גיל

23-04-2014 23:04
כואב. החובה שלנו כהורים היא להגן על הילדים שלנו ולמנוע את ההתעללות של הסביבה. קל וחומר כשמדובר בסביבה הקרובה. קל וחומר שההתעללות היא התעללות רגשית. וכן - זה מה שזה.

פרקטית, ולגבי ההמשך, הם לא צריכים לריב עם ההורים שלה על זה. פשוט להודיע שהם לא מגיעים. סבא וסבתא ירצו לדעת מה הסיבה שנמנעת מהם ה"זכות" לראות את הנכדים שלהם וההורים יסבירו. בלי להתחשבן, בלי לכעוס, כן עם להביע צער וכאב. אם אפשר לפתור את העניין באמצעות שיחה אז מה טוב. ואם לא אז מדברים במעשים.

אני מניח, ומקווה, שההתייחסות של סבא וסבתא תשתנה ברגע שהם יראו את הבת שלהם נוקטת במעשים ונחושה לשים סוף להרגל המזיק הזה, שמזיק אגב לכולם: לילד של האבא, אבל גם לתאומים של האמא. וכמובן שגם לאמא עצמה, ולבן הזוג שלה.

אנונימי

24-04-2014 10:13
תודה רבה