ריבים עם ההורים

אמא


שלום דני אני אמא לשלושה הגדול בן 4 והקטנים תאומים בני שנה וחצי. בחודש האחרון אני רבתי עם ההורים שלי( זה קורה די הרבה) והחלטתי שאני לא באה אליהם יותר. יש שם חוסר כבוד כלפי שנמאס לי. במריבות הקודמות הלכתי רק בשביל שיראו את הילדים אבל נמאס לי להיות משועבדת אליהם. הבהרתי לאימי שהדלת שלי פתוחה באם ירצו לבקר את ילדיי אך זה לא קורה.. שאלתי היא מה עונים לילד הגדול שאומר שהוא רוצה אליהם?

דני גיל

30-04-2014 00:39
איך את רואה את הקשר שלך עם ההורים בעוד שנה מהיום? אני שואל כי נכון לעכשיו את בוחרת להתרחק וכנראה שיש לך את הסיבות הטובות, ובכל זאת אני מניח שהמשבר הזה זמני, כלומר שאחרי פרק זמן מסוים העניינים יירגעו ותחזרו לבקר אותם והם יחזרו לבקר אתכם.

אני חושב שאם את יכולה לעבור את המשבר הזה על ידי הפחתת ביקורים ובכך להימנע מהחלטות דרמטיות ("לא באה יותר") אז מה טוב. או אם את יכולה לעשות את זה בהדרגה - גם טוב לענייננו.

ככל שלא, נראה לי נכון להציג את זה לילד כעניין זמני, והוא תוצאה של החלטה שלך בעקבות כך וכך אירועים שקרו בבית סבא וסבתא, וגרמו לך להרגיש שלא בנוח. אני מניח שהוא יהיה סקרן וישאל שאלות ואני חושב שזה בדיוק המקום שבו את יכולה "לסדר" לו את העניינים בראש, למנוע את אי הוודאות המעיקה וכל מיני מחשבות מטרידות כמו האשמה עצמית או כל דבר שקשור בו.

בהיצמד לשאלות שלו תסבירי לו בשפה פשוטה את המניעים שלך, לא את כל האמת אבל לפחות חלק ממנה, משהו שיהיה לו ברור ומסביר. למשל:

"אני לא אוהבת שסבא וסבתא... א', ב', ג' ולכן.."

בהצלחה!

אמא

30-04-2014 12:12
תודה רבה דני שיהיה יום טוב