בן 3.5 תלות בחבר

שמרית


בני בן 3.5, בגן פרטי. יש לו חבר טוב בגן שמבלים את זמנם בגן ביחד תמיד. (מעבר לשעות הגן לא ניפגשים).
הגננת ציינה כי יש לבני תלות לא בריאה בחבר. הוא כל הזמן צמוד אליו, מחבק אותו, עד שהחבר כבר מתעצבן וצועק, כי זה כבר לא נעים לו שהוא נידבק ומחבק. וזה גם מונע ליצור קשרים אחרים עם חברים.
עד כדי כך שהחבר צעק עליו כבר מס' פעמים, תעזוב אותי.
מה עלי לעשות.
ד.א שנה הבאה הוא מתחיל גן עירייה ללא החבר. אך אני לא רוצה להמתין עד אז אני כן רוצה שהוא יפסיק את התלות ויתחיל לשחק וליצור קשרים עם חברים אחרים ושלא יחזור על זה שוב בגן עירייה עם חבר אחר.
ובנוסף, יש בי את הפחד מה יהיה בגן עירייה, שהוא ממשיך שם ללא החבר. איך יסתדר מבחינה חברתית, כי הוא מאוד מופנם וביישן. ונח לו במקום שלו. כשאני מציעה לו שנזמין/נלך לחבר , הוא לא רוצה, כאילו "עד כאן".

מה לעשות?

דני גיל

10-06-2014 00:53
היי שמרית,
אני לא חושב שאת יכולה לעשות הרבה. טוב שתשוחחו על זה ושתבהירי לו מה כן ומה לא: לשחק יחד - מצוין. להציק - לא טוב. מה זה להציק? כשהחבר מבקש להפסיק. מעבר לכך תני לדינמיקה לעשות את שלה:

הוא יציק ויקבל את ההתנגדויות. מהחבר. בעניין הזה הייתי מציע לך לא להסתפק בדיווחים של הגננת ולבדוק את העניין מקרוב: תזמיני את החבר אליכם (במטרה שהילדים ייהנו ולא במטרה לצפות בהם) ותתרשמי בעצמך. אני לא אוהב את המילה "תלות" כשמדובר בחברויות בגיל הזה ובכל מקרה, אם יש קרבה בין השניים, אני מניח שהיא הדדית.

מעבר לכך, אנחנו ממילא בסיום שנה וממילא בשנה הבאה הוא לא ממשיך עם אותו חבר. איך הוא יסתדר? נמתין ונראה. באופן כללי ובמיוחד לענייננו זה (התקשרויות חברתיות) תמיד טוב להזמין ולהיפגש עם חברים אחה"צ. אם הוא כל כך ביישן אולי יעזור לו להבין ממך שאת מזמינה חברה אלייך (שהיא אמא של ילד בגן) ובכך להוריד ממנו מתח. בהצלחה.