בכי קורע לב

פלורית


היי דני , יש לי תינוקת בת חצי שנה לפני כחודש היא נכנסה למעון שם היא משחקת כמו שצריך קצת בכי .
אבל כשאני לוקחת אותה בחזרה הביתה ושמה אותה על המשטח שלה בריצפה היא מתחילה לבכות בכי קורע לב שאומר "תרימי אותי" אני מסבירה לה שאני פה ושאני משחקת איתה ושוכבת לידה שרה לה שירים מקריאה לה סיפורים...
אבל זה לא הולך היא מתחילה לצרוח עד שאני מרימה אותה(אני מקווה שהבנת את כוונתי).
אני לא יודעת מה לעשות כי אני לא רוצה שהיא תתרגל להיות על הידיים כל הזמן.
.אשמח לשמוע את התייעצותך בנושא.

דני גיל

17-06-2014 00:15
היי פלורית,
כנראה שהיא צריכה קצת יותר "ממך" לפני שהיא משחררת ובעצם משתחררת. תעשי לך ניסוי: מחר כשאת מגיעה הביתה תצמידי אותה אלייך. תהי את זו שמובילה את הקרבה הפיזית והמגע. תוך כדי תסדרי לה קצת את הסלון בצורה מעניינת עם המשחקים שהיא אוהבת, אבל בלי להציע לה להשתחרר ממך. תמתיני שזה יבוא ממנה. תעשי את זה בשמחה ובאהבה. אני מניח שבהתחלה היא תיצמד אלייך אבל זה בדיוק מה שיאפשר לה להשתחרר בהמשך.

תינוקות - צריכים על הידיים. אבל הם לא צריכים על הידיים כמו שהם צריכים "לדעת" שהאופציה קיימת. לפעמים הורים נמנעים מלקחת על הידיים כדי שהתינוק לא יתרגל (כפי שכתבת), אבל זה בדיוק מה שגורם לתינוק לחפש ולרצות על הידיים.

דבר חשוב נוסף - כשהיא כבר לא על הידיים שלך אל תעבדי קשה: "שוכבת לידה שרה לה שירים מקריאה לה סיפורים" זה טוב וחשוב אבל במינון הנכון: כזה שלא מעייף אותך וכזה שמשאיר לה מספיק זמן להסתכל לצדדים ולגלות את ה"עולם" בכוחות עצמה.