בת שנתיים לא רוצה את אבא

אמא מודאגת


ילדתי בת השנתיים לא רוצה את אבא! אתן קצת רקע, אבא חוזר מאוחר מהעבודה והיא לא רואה אותו, הייתה שיגרה שהוא קם אליה בבקר ומכין אותה לגן אבל לאחרונה היא נכנסת להיסטריה ובכי ולא מוכנה שיתקרב אליה אפילו לא שיכין לה בקבוק, פעם בשבוע הוא לוקח אותה מהגן ומטפל בה עד שהיא הולכת לישון אני חוזרת מאוחר באותו יום. לפני שבועיים הם נכנסו להתקלח כנראה שהוא שם לה סבון הפות ושרף לה ומאז היא לא רוצה אותו בצורה קיצונית, כשאני שואלת אותה מה קרה היא עונה לי אבא כואב פה ומצביעה על הפות, היא עקבית בתשובה הזאת, יאמר לזכותו שהיא מאשימה אותו גם בעקיצת יתוש וגם בדברים אחרים. על פניו נראה לי שזה שלב בהתבגרות שלה אבל איך אני יכולה להיות בטוחה שחלילה לא קורה חס וחלילה מעבר, אני מאוד מודאגת ומנסה לקרב אותה אליו, מציעה לה להתקשר אליו כשהוא בעבודה, ושהוא יכין לה בקבוק בזמן שאני איתה אך נתקלת בסירוב מצידה, היא לא מוכנה להשאר איתו בסלון בבקר כשאני רוצה להתקלח ומעדיפה לבוא לחדר איתי ולהמתין עד שאסיים - זה נורמלי???? מה לעשות ????

דני גיל

24-06-2014 01:30
אכן מטריד. ומחייב בדיקה. הייתי לוקח את הילדה לפסיכולוגית ילדים שמתמחה במצבים מהסוג הזה. מבחינת הילדה יהיה מדובר בחוויה של משחק עם בובות או ציור. לא משהו מאיים.
יכול להיות שהכל בסדר ויכול להיות שהכל לא בסדר. דווקא משום כך את חייבת את התשובה הזאת. לעצמך, לבעלך, וברור שלבתך.

המודאגת

24-06-2014 22:11
תודה רבה על התשובה המהירה, איפה אני מוצאת פסיכולוגית כזאת???? מה ההגדרה המקצועית???

דני גיל

25-06-2014 20:52
פסיכולוגית ילדים, פסיכותרפיסטית ילדים, מטפלת משפחתית עם ניסיון רלוונטי. תוכלי לפנות דרך כל רשות מקומית בתחנות לטיפול משפחתי או פסיכולוגי, דרך קופות החולים למטפלים מוכרים וכמובן שיש את המטפלים הפרטיים. אם את צריכה עזרה בחיפוש אל תהססי להתקשר אליי.