הצקות בין אחים

שני


שלום,
יש לי 2 ילדים - בני 5.5 ו-2.5. הגדול מציק די הרבה לקטנה ולפעמים גם מרביץ לה, והיא כמובן צורחת בתגובה. במצב כזה אני הרבה פעמים עושה הפרדה ואז יש כמה אפשרויות שאף אחת מהן לא כל כך מוצלחת:
1- לאמר להם שהגיע הזמן להפרדה, אתה תלך לפה ואת לשם. זה לא עובד. הם עסוקים בצרחות וממש לא מקשיבים.
2- לקחת משם את הילדה. זה גורם לה לצרוח עוד יותר ולהתנגד. היא לא רוצה ללכת, וזה לא עוזר שאני מסבירה לה שיהיה לה עכשיו יותר נעים במקום אחר או שתבוא איתי לעשות משהו אחר.
3- לקחת את הילד. אז הוא מתמלא בזעם ומתחיל להרביץ לי. אני מחזיקה אותו כדי שלא ירביץ, אבל לוקח לו ממש הרבה זמן להרגע (כבר הבהרנו לו שאלימות לא מקובלת אצלנו וכבר שוחחנו איתו על כעסים, והעלנו ביחד דרכים להתגבר על כעס אבל זה לא עוזר)
מה עושים?!
תודה רבה

דני גיל

21-08-2014 20:47
היי שני,
בגדול אני בעד רעיון ההפרדה, אבל זה צריך להיעשות במינון הנכון ומיד אתן לך כמה "טיפים" שאולי יסייעו לך לעשות את זה יעיל. לפני זה:

ילדים קטנים זקוקים לנוכחות שלנו. ודרכם לקבל אותה עוברת הרבה פעמים בדיוק בתסריט שאת מתארת. לכן אני בעד להיענות לקריאתם הסמויה, לגשת אליהם, ולהפגין נוכחות פיזית ורגשית. להמחשת הרעיון תוכלי להיעזר גם ב- http://www.superdaddy.info/articles-25.

כאשר את בוחרת להפריד ביניהם, בכל אחת מהאפשרויות כפי שתיארת, את פועלת בעצם כמי ששמה גבול. כלומר זה לא מתוך מקום של שיחה או ציפייה להבנה אלא מתוקף סמכותך. וזה מצוין. אלא ש -

אם זה בא מהמקום הזה אז לכי עם זה עד הסוף: את לא צריכה להיות סבלנית ו"נחמדה" במקומות הללו, לא מנמקת, לא משכנעת, לא אומרת ש"עכשיו הגיע הזמן להפרדה" ולא מתאמצת להסביר לבתך שעכשיו יהיה לה יותר נעים.

השילוב הזה, שבין התגייסות במקומות הרגישים (תחילת דבריי) ובין הצבת הגבולות הבלתי מתפשרת, הוא השילוב המנצח והוא שמייעל את כל אחת מהדרכים הללו.