דחוף -מעבר לגן (טרום טרום) אחר אחרי שבועות

אוסי


דני יקר שלום,
בתנו המקסימה בת 2 ו-9 חודשים (ילידת דצמבר 2011) נכנסה לגן שיש בו 2 שכבות גילאים, והיום היא בין שלושת הילדים הצעירים ביותר בגן שיש בו גם לא מעט בני 4 פלוס. לידנו יש גם גן נוסף שיש בו רק את שכבת הגיל הקטנה, קיבלנו אישור לעבור אליו וקיבלנו רגליים קרות. נשמח לקבל את עצתך בדחיפות (העירייה מחכה לתשובה אוטוטו).
חשוב להדגיש שהילדה בוגרת למדי, היא התחילה את השנה עם קשיים רבים, אבל מאז המצב השתפר, היא התחילה להסתדר לא רע עם הילדים ואפילו בבקרים רוצה ללכת לגן.
למה להשאיר:
- עד שהיא התרגלה, היא תצטרך להתרגל מחדש
- סביבה מאתגרת של ילדים יותר גדולים
למה להעביר:
- ביטחון העצמי שלה יהיה גבוה יותר עם ילדים בגילה. שם סביר להניח שהיא תוכל להתבלט ולהיות דומיננטית בקלות.
- אחרי החגים והחופשות ממילא זה כמעט כמו הסתגלות מחדש

בקיצור, אנחנו תקועים... מה אתה ממליץ? תודה יונתן ואוסי

דני גיל

23-09-2014 00:00
היי אוסי, יונתן,
ההתלבטות מובנת ואני לא חושב שיש כאן תשובה שהיא חד משמעית נכונה. לנו ההורים יש נטייה לראות בסביבה החברתית של הילדים בגן כסביבה הרבה יותר תחרותית מכפי שהיא באמת, כלומר, מכפי שהיא נחווית על ידי הילדים. ואז אנחנו מניחים כל מיני הנחות שהן לא תמיד נכונות באופן גורף כמו למשל ההנחה שהיא (הילדה) תתבלט ותהיה דומיננטית בקלות בסביבת ילדים בני גילה. האומנם? אז לדעתי לא בטוח, ובכלל, המושגים "דומיננטיות" ו"התבלטות" הם כאמור מושגים שמעסיקים אותנו ההורים הרבה יותר מהילדים. הילדים בגיל הזה מקבלים את העולם כפי שהוא, בלי הבדל דת/גזע/מין/גיל/מעמד, וזה מה שיפה כל כך בגיל הזה. בכל גן יש קבוצה בוגרת יותר ובוגרת פחות, החלוקה לא קשורה בהכרח לגיל, והכי חשוב, גם אלה וגם אלה מרגישים "בבית" (מה שלא הייתי אומר על ילדים בגיל ביה"ס).

אם היא בוגרת ובשלה כפי שאת מתארת, ואם היא מחוברת לילדים, לצוות הגן, ואם באופן כללי אתם מרוצים מהגן אז אני לא רואה סיבה טובה להעביר אותה. לעומת זאת, אם היית כותבת שהיא תלותית, חוששת מהגן, הרבה לבד ונראה ש"לא מוצאת את עצמה", אז כמובן שהיה כדאי להעביר ואפילו בלי לחשוב פעמיים. בנושא הזה אתם יכולים להתייעץ עם צוות הגן ולהבין טוב יותר. בהצלחה!