ילד שני

אלה


שלום דני
לפני חודש וחצי נולדה לנו בת ויש לנו ילד בן שלוש בבית, מאז שהילדה הגיעה הביתה הילד רוצה רק את אמא מתנגד לעשות דברים עם אבא (בבכי) כשאני לא נמצאת והם שניהם לבד הכל מצויין אבל ברגע שאני שם זה רק אמא והתעלמות מאבא. לבעלי מאוד קשה ואנחנו לא יודעים העם לוותר לו ובאמת שיעשה הרוב איתי או להתעקש איתו גם עם זה שחיעשה דברים עם אבא (ברמה של להחליף בגדים, לקרוא ספרים וכו) ומתי הדברים האלו עוברים בדר"כ כי זה ממש מעיב על השמחה בבית.
תודה רבה

דני גיל

24-10-2014 00:03
היי אלה,
שאלה מצוינת כי היא נקודתית ומאפשרת לי לתת לכם תשובה ברורה ומעשית. שלוש שנים הייתם שלו ורק שלו. לפני חודש וחצי (מזל טוב!) המצב השתנה והביטחון שלו התערער, כאשר אחד המאפיינים ההתנהגותיים במצב כזה הוא הצמדות לדמות הטיפולית הדומיננטית, לענייננו האמא. מה עושים? נותנים לילד הרבה את אמא אבל לא מוותרים על הקצת עם אבא. אבא לענייננו זה מקלח את הילד ומחליף לו בגדים, וכשהילד מתנגד האבא מתמודד עם ההתנגדות כפי שהיה מתמודד עם חוסר שיתוף פעולה של הילד בכל הקשר אחר. ההבנה והאמפתיה טובים כדי לבחור את המינון הנכון (כמה זמן אמא וכמה זמן אבא) אבל הם לא טובים כאשר הם גורמים לאבא להסס, להרגיש אשם, לוותר על עצם הניסיון.

ולמה אבא ולא אמא? (כאשר הילד שואל) - כי אני אבא שלך ואני מתגעגע אליך ואני לא מוותר על זמן האיכות שלנו. זה הרעיון. ואת, אמא, מחזקת את המסר של אבא. כלומר שאבא עכשיו מלביש אותך כי ככה זה ולא כי את עסוקה עם התינוקת או עסוקה בעניינים אחרים ולא יכולה להתפנות. בהתחלה צפוי להיות קצת קשה (בכי, צרחות, התנגדות פיזית) אבל אל תתרגשו מזה. זה רעש שאתם חייבים לעבור דרכו כדי לזכות בשקט ובאווירה המשפחתית הנעימה והחיובית.