יקיצות לילה ובוקר מוקדמות בגמילה מחיתולים

הלה


דני שלום,
אשמח לעצתך :)
בני בן 1.9. לפני כחודשיים התחלנו גמילה מחיתולים במהלך היום (בשינה עם חיתול), שמתקדמת היטב בעיקר בבית, ובתהליך שיפור מתמיד בגן (בימים האחרונים מפספס בגן רק פעם אחת, ולדברי הצוות זה במודעות מלאה).
בלילות האחרונים הנסיך התחיל להתעורר בין פעם לפעמיים בלילה ומבקש לגשת לשירותים. אנחנו מובילים אותו לשירותים, מורידים את החיתול, והוא עושה את צרכיו. אז מובילים אותו חזרה למיטה, וכששמים חזרה חיתול הוא כבר בדרך כלל ישן...
הבעיה היא שבשלושת הימים האחרונים היקיצה לשירותים היא לפנות בוקר (4-5), ואז הוא כבר לא מצליח לחזור לישון, חוזר למיטה מאוד עירני, ובעצם היום שלנו מתחיל ב4.
מבחינתנו 4,5 הן לא שעות לגיטימיות להתחיל את היום, על אחת כמה וכמה ששעת היקיצה שלו לפני כן הייתה סביב 7.
אני חוששת שהיקיצה המוקדמת הזו תתקבע.
מה לדעתך יש לעשות?

דני גיל

23-11-2014 23:22
היי הלה,
ההצעה שלי - לקחת אותו לשירותים רגע לפני שאתם נכנסים לישון. ניסיתם?

הלה

24-11-2014 02:51
ודאי :)
זה לא עזר....
היקיצה לפנות בוקר עומדת בעינה

הלה

24-11-2014 09:21
ועדכון מהבוקר- התעורר בעשרה לחמש, והפעם לא ביקש ללכת לשירותים. פשוט התעורר.
אז אני משנה את השאלה שלי, כיוון שזה לא בהכרח שייך לגמילה מחיתולים.
איך מתמודדים עם יקיצות מוקדמות מאוד כאשר הילד עירני ביותר ומדבר ואומר שלא רוצה ללכת לישון?
אם אנחנו אומרים שעכשיו לילה, ושאמא ואבא רוצים לישון, ושאין בעיה- שישאר במיטה ולא ילך לישון, זה גורר בכי וקריאות לאמא/אבא. כך גם אם נצא מהחדר - בכי וקריאות.

דני גיל

25-11-2014 23:40
ניסיתם לקחת אותו למיטה שלכם?

הלה

29-11-2014 20:36
כן. מאוד קשה לו להירדם במיטה שלנו. גם בהקשר הזה עכשיו וגם בכלל. גם אם הוא מגיע אלינו באמצע הלילה וגם אם מתחיל את הלילה במיטתנו. לוקח לו שעה וחצי בקירוב להירדם. לעומת זאת במיטה שלו הוא נרדם בקלות תוך מספר דקות. מעבר לזה שיש במיטתנו דייר זמני חדש בן 3 חודשים ואני לא רואה אפשרות בטיחותית לישון עם שניהם במיטתנו. הגדול, אגב, יודע לומר כשהוא רוצה להיות במיטתנו, אבל בדרך כלל הוא מבקש להישאר במיטתו.
עכשיו, כשהוא מתעורר בסביבות 2 בלילה, מכל סיבה שהיא, פיפי, חיבוק, מים או סתם לראות אותנו, הוא מקבל מה שהוא רוצה וחוזר לישון מיד. אבל כשמתעורר ב4-5 לפנות בוקר, הוא עירני לחלוטין ומבחינתו התחיל היום, על אף שחושך בחוץ. איך זה הגיוני? האם יש לך עוד רעיונות?

דני גיל

30-11-2014 08:47
מצבים מיוחדים ראויים לפתרונות מיוחדים. מה דעתכם למשל שמי מכם, אחד ההורים, יעבור לישון בחדר שלו בשעות הבוקר?

הלה

30-11-2014 13:34
למה הכוונה במצבים מיוחדים? ולמה הכוונה בלעבור לחדר שלו לפנות בוקר?להגיע אליו לחדר לישון שם עוד לפני שהוא מתעורר?
כי אם הוא מתעורר עירני, ניסינו לשבת בחדר שלו יחד איתו בשקט, בחושך, בעלי אפילו מצליח להירדם בתנאים האלה, אבל הילד כלכך עירני, שאחרי שעה וחצי, כשכבר מגיעה שעה הגיונית, מתחילים את היום והוא ער כבר שעה וחצי... ומעבר לכך, הוא מדבר וצוחק ונוגע ולא ממש מאפשר לישון כשיושבים לידו, גם אם אין שום תגובה מצידנו. הוא ממש עירני.
מה שעשינו בימים האחרונים זה פשוט להתחיל איתו את היום כשאנחנו מזהים שהוא כבר עירני מדי בשביל לחזור לישון, גם אם זה 4 לפנות בוקר, בלי לנסות להחזירו לישון, והאמת שביומיים האחרונים הוא התעורר לקראת 6.

דני גיל

30-11-2014 23:27
אז כנראה שפעלתם נכון. ולכך התכוונתי ב"פתרונות מיוחדים למצבים מיוחדים" כלומר שהרעיון להתחיל את היום בארבע לפנות בוקר הוא אמנם חריג אבל אולי נכון במקרה הספציפי הזה. גם לגשת לחדר שלו ולהמשיך שם את השינה של מי מכם הוא רעיון שלא הייתי ממהר להמליץ עליו אבל במקרה הזה הוא נראה לי נכון. כי ברגע שיימצא הפתרון לחזרה מהירה לשינה זה יוביל לכך שהוא גם לא יתעורר בשעות הללו.

הכוונה היא לכך שכאשר הוא מתעורר (לא לפני) את מחזירה אותו לחדר שלו וישנה לידו על כורסה או על מזרן שהכנת מראש. בזמן הזה הוא יכול לעלות למיטה שלו או להירדם לידך, את מתעלמת מהיוזמות שלו להעיר גם אותך, כאילו את לא רואה ולא שומעת, שכן את ישנה. אם הוא קרוב אלייך את יכולה להניח עליו יד ולהרגיש אותו, והוא אותך, אבל כל זה כאשר את מעמידה פני ישנה.

הלה

02-12-2014 20:12
תודה.
בינתיים זה נע ונד, לפעמים מתעורר מאוד מוקדם ומתחיל את היום, לפעמים לא מתעורר ולפעמים מתעורר ומצליח לחזור לישון אחרי זמן מה (שעה...)

עם ובלי קשר - היכן אפשר להשיג את הספר שלך?

דני גיל

02-12-2014 23:44
כאן - http://www.superdaddy.info/page-book