גירושים עם ילדים

טלי


זאת טלי מהודעות הקודמות (בעל לא יציב). ההחלטה לגבי גירושים נראית לי כיום כפתרון .החלטתי לעשות צעד. בקיצור חשבתי לבדוק קצת בנושא וחשכו עיני..מאמרים שונים על סבל וטראומה לילדים בעקבות גירושים במיוחד בגיל ההתבגרות,פשוט הבהיל אותי. אני מרגישה ממש חסרת אונים. יש דרך להתגרש מבלי שהילדים כ"כ יסבלו? האם יחסים עכורים עדיפים על פני פרידה. אין לי כוחות ותקווה שהמצב בינינו ישתנה. אני יודעת שכאם ל4 גרושה לא מחכה לי פיקניק אבל זה לא אכפת לי הילדים חשובים לי מכול- חשבתי שגירושים יקלו עליהם אני פשוט אובדת עצות. תוכל לעזור לי עם תשובה,מה דעתך הכנה?

דני גיל

14-07-2010 02:33
הי טלי, אני שמח "לראות" אותך פה שוב למרות שאני מבין ש... לא קל.
החלטות רציונלית מתקבלות מתוך שיקולי הרווח וההפסד; את יכולה לקרוא כל מיני מאמרים על סבל וטראומה של ילדים להורים גרושים ואת יכולה לקרוא גם הרבה על ילדים להורים גרושים שמתארים בבגרותם את משבר הגירושים של ההורים כאירוע ששיחרר משהו, שאיפשר דווקא צמיחה והתחלה של הרבה תמורות חיוביות כמו למשל להרוויח את אבא שלהם מחדש.
גם בשמירה על שלמות המשפחה ישנם רווחים וישנם הפסדים; על פי התיאורים שלך הילדים מפסידים הרבה כתוצאה משמירה על המצב הקיים (אגב מאמרים אודות סבל וטראומות) ונשאלת השאלה מה הם מרוויחים בכל זאת ומה חשוב ממה.

לכן טלי, אני מציע לשים בצד מאמרים ועדויות ואני רוצה להזמין אותך לדמיין שתי תמונות:
התמונה הראשונה היא התמונה של המצב הקיים, את מוזמנת להריץ את התמונה אחורה לעבר וקדימה אל העתיד. מה את רואה שם?
התמונה השניה היא תמונת החיים שלך/שלכם כשנה לאחר הפרידה, את מוזמנת גם כעת לשחק עם התמונה, להריץ קדימה, לראות איפה את גרה והיכן הילדים ישנים בלילה, איך הם מרגישים ואיך את מרגישה. מה את רואה שם טלי?

ועכשיו... כאשר שתי התמונות לפנייך, ההחלטה הופכת קלה יותר? קשה יותר? אותו הדבר?