לא רוצה לישון..

נטלה


דני, שלום
מה עושים עם ילד בן 3.10 שאומר בשעה 22:00 שלא בא לו לישון?
הוא נמצא בגן פרטי, לכן עדיין ישן צהריים, אבל לא יותר מ-40-50 דק'. כמובן שאחיו הקטן (2.5) גם לא נרדם בזמן, אולי חצי שעה לפניו...
אשמח לעזרתך...

תודה
נטלה

דני גיל

08-12-2014 23:51
היי נטלה,
הוא כן רוצה לישון אבל הוא לא כל כך יודע את זה. ואני מאמין שהוא ידע את זה ברגע שהוא יראה אותך עסוקה בעניינייך ולא בו. כלומר, במקום לנסות להביא אותו למיטה תראי איך את יכולה ליצור מצב כזה שבו מוקד תשומת הלב שלך נמצא במקום אחר. נניח לשוחח בטלפון או לצפות בטלוויזיה או לשלוח מיילים. במצב הזה את לא יכולה "להיות איתו" שכן את עסוקה בעניינייך. הוא יקום אלייך ואת תמשיכי בעניינייך, תמתיני שתיים-שלוש דקות ותחזירי אותו למיטה. בלי לדבר על זה ובלי להפנות אליו אפילו מבט. הפוקוס שלך במקום אחר והוא נשאר שם. הוא יקום שוב ואת שוב... לא ממהרת להחזיר אותו למיטה. את ממתינה וממשיכה בעיסוקייך וקצת אחר כך מלווה אותו למיטה. אם הוא יבקש חיבוק או נשיקה ספקי לו את מבוקשו כי סביר שזו דרכו "להיפרד" יפה ו"לרדת מהעץ".

נטלה

09-12-2014 22:26
דני, שלום...
בדרך כלל כאשר אני מכבה את האור בחדר, אני יושבת איתם עם הנייד גולשת קצת באינטרנט. .. אבל אז מתחיל: אחד רוצה מים, השני חלב, אחר כך פיפי, נשיקות.. וכד'. אם אני לא מתייחסת, מתחילים צעקות ובכי..אחר כך מתחילים כאבים ביד או ברגל... מה עושים? איך מתייחסים לזה??
שוב המון תודה על עזרתך...
נטלה

דני גיל

10-12-2014 00:03
הבקשות למים, חלב, נשיקות, פיפי, הם שמרכיבים את "טקס הפרידה" שמארגנים הילדים לקראת שינה. תני להם מה הם צריכים בחום ובאהבה אבל גם בצורה תקתקנית, כזו שלא שמה את כל הפוקוס שם. ואת לא ממהרת למלא כל בקשה כי כאמור את עסוקה בעניינייך.
בשלב מסוים תשאלי אותו אם הוא שמח שאת פה ואחרי שישיב בחיוב תגידי לו שגם את שמחה, ושזה הזמן לשים ראש על הכרית ולעצום עיניים. הכי חשוב: להימנע מנזיפות והתחשבנויות כמו:

"כבר אמרתי לך!!"
"דיברנו על זה.."
"תפסיק עם השטויות האלה כבר!"
"אם אתה לא עוצם עיניים אני יוצאת מהחדר"

אגב לגבי האחרון - זה בסדר לצאת מהחדר כשאין שיתוף פעולה אבל אם כבר לצאת אז... לצאת. בלי לאיים. אחר כך כל מסר שתרצי להעביר יהיה ברור יותר.

נטלה

15-12-2014 16:55
דני, שלום. מכיוון ונושא ההשכבה הפך להיות מהלך קשה ומתיש, אני רוצה מאוד להתחיל להרגיל אותם להירדם לבד. ברור לי שבהתחלה תהיה קשה אבל אני מוכנה להשקיע מאמץ על מנת להגיע לתוצאה רצויה. מה אתה ממליץ? איך מתחילים?
תודה
נטלה

דני גיל

15-12-2014 23:15
בואי נראה עד שבת אם אצליח לשחרר לעמוד המאמרים מאמר חשוב שאני כותב בנושא השינה. אם לא אשיב לך כאן.

דני גיל

22-12-2014 23:40
היי נטלה, לא שכחתי, מקווה שבקרוב..

נטלה

01-02-2015 22:18
דני, היי
האם המאמר עדיין לא יצא או שלא מצאתי אותו??!!

תודה
נטלה
נטלה

דני גיל

03-02-2015 20:06
היי נטלה,
לא יצא. אני לא מצליח להתפנות לסיים אותו אבל בתקווה לעשות את זה בהקדם. יש פשוט המון שאלות בנושא השינה ואני מרגיש שאני כל הזמן חוזר על עצמי, לכן החשיבות של המאמר. בינתיים אמליץ לך על התכתובת - http://www.superdaddy.info/index.php?id=126#nav וגם על התכתובות השונות שעולות במנוע החיפוש של הפורום עבור המילים הירדמות ושינה. בהצלחה!

נטלה

06-02-2015 21:55
דני,היי.
חייבת עצה. . איך אפשר בלי צעקות?? כשאני פונה לילד הגדול בן ארבע עם בקשה כל שהיא, אני צריכה להגיד 3 ואפילו 4 פעמים עד שאקבל תגובה וכמובן אי אפשר בלי להרים את הקול. רק אחרי צעקה הוא מגיב. וכמובן הבן הקטן בן שנתיים וחצי מחקה אותו בהכל. איך להגיב כשהם מראים לשון אחד לשני?? איך עליי להשתלט על עצמי ולא לצעוק? תודה
נטלה

דני גיל

07-02-2015 19:34
היי נטלה,
מעשים מעשים ועוד מעשים. בלי מילים. אם את מעוניינת בהפרדת כוחות תצרי את הפרדת הכוחות: או שאת עומדת ביניהם, או שאת לוקחת את הקטן לשטוף פנים (נניח), או שאת עוצרת לרגע את הגדול ומבקשת את תשומת לבו שכן את רוצה לשאול אותו משהו בענייני הגן נניח. כלומר, תלוי בסיטואציה.

מעבר לכך חשוב לזכור שילדים רבים בין היתר גם כדי לקבל את תשומת הלב שלנו ההורים, ולכן לפעמים הכי נכון להתעלם, ממש להיעלם מהשטח. אין קהל - אין הצגה.

אפשרות שלישית היא בכלל ליהנות מהסיטואציה ולהצטרף למשחקים היצירתיים שהם ממציאים, וגם להוציא לשון, לצחוק ולהצחיק אותם. האפשרות הזאת עשויה להיות מאוד טובה במקרים מסוימים, ובמקרים אחרים היא עשויה להתסיס אותם ולהקשות עלייך עוד יותר כך ש... תלוי בילדים ואפשר לבדוק.

נטלה

07-02-2015 20:27
דני, תודה ושבוע טוב