חפצים שונים

אור


שלום,

בני בן שש וחצי לאחרונה (שבועיים שלושה) מתחיל לחזור מבית הספר עם כל מיני חפצים שלא שייכים לו - לדוג' מחקים, טוש זוהר, משרוקית וכו'...
כשאנחנו שואלים אותו לפעמים הוא עונה נתנו לי ואם אנחנו שואלים מי? אז הוא אומר ילדים, לא יודע וכו'
לפעמים אומר שמצא.
הסברנו לו מספר פעמים שאנחנו לא לוקחים דברים שלא שייכים לנו ושאם הוא מוצא משהו שישים אותו על שולחן המורה ומי שהחפץ שייך לו כבר יקח את זה או שהמורה תדאג לזה, ואם ילדים אחרים נותנים לו דברים אז שיסרב בנימוס.
אך זה לא ממש עוזר... החפצים ממשיכים להגיע.
כיצד לנהוג כדי להעביר לו את המסר בצורה ברורה?
אתמול כבר אמרנו לו שזה חמור מאוד שיש לו בתיק דברים שלא שייכים לו ושאנחנו בשום פנים ואופן לא מוכנים לראות את זה שוב.

דני גיל

02-01-2015 00:25
היי אור,
הבעיה הראשונה היא שהוא לוקח דברים שאינם שייכים לו, והבעיה השניה שהוא לא אומר לכם את האמת. ההצעה שלי היא קודם כל, לפחות למראית עין (שלו) להאמין לו. כאשר אתם שואלים מי נתן לו והוא משיב שהוא לא זוכר או שהוא מצא ובתגובה אתם מסבירים לו שאנחנו לא לוקחים דברים שלא שייכים לנו אתם בעצם אומרים לו שאתם לא מאמינים לו. ולמרות שבצדק אתם לא מאמינים לו אני מציע בשלב ראשון לא להגיד את זה. מה כן? תבקשו ממנו שינסה להיזכר, תשאלו אותו אם הוא פנה למורה, תשאלו אם הוא מעדיף שאתם תפנו למורה. בשורה התחתונה הוא צריך לדעת שאתם לא מרשים לו לקבל מילדים "מתנות", וכל דבר שהוא מוצא עובר למורה לבדיקה. ולא - אתם תפנו למורה.

אם בשלב מסוים תמצאו ראיות לכך שהוא לקח ללא רשות תבקשו אותו לשיחה שבה תבהירו לו את המסר הבא:

מה שקרה קרה, זה לא בסדר אבל אנחנו כאן כדי ללמוד מזה, והכי-הכי חשוב, להבא, תמיד תשתף אותי ותגיד את האמת. גם אם אתה חושב שאתאכזב וגם אם באמת אתאכזב, אני כאן כדי לעזור לך ואני מאמינה בך וסומכת עליך. כולנו עושים טעויות לפעמים והנה אנחנו לומדים מהן.

אור

12-01-2015 12:17
המו תודה,

יישמנו והבעיה כבר כמה ימים טובים לא חזרה על עצמה!

דני גיל

12-01-2015 18:07
מצוין. תודה על העדכון.