יחסים בין בני משפחה

אמא


שלום דני. בני בן 3 וחצי וביתי בת שנתיים. בחודשיים האחרונים הסתכסכתי עם ההורים שלי (שהילדים מאוד אוהבים) ואני הולכת לשם פעם בשבועיים שלוש לערך על מנת שהילדים יפגשו בהורים שלי. הזמנתי את אמא שלי לבוא מתי שרק ירצו לבקר את הילדים ולעשות הפרדה בין היחסים שלנו לבין הקשר שלהם עם הילדים, אך הם לא מצליחים לשמר קשר עם הילדים כאשר אנחנו מסוכסכים (הם גם תמיד מצפים שאני אזום ואגיע עד אליהם). אני לא רוצה לעשות את זה ואם כבר אני הולכת זה בתדירות נמוכה כי אני פגועה עד עמקי נשמתי מהם (סכסוכים מהילדות). שאלתי היא איך מבהירים לילדים שהקשר הולך ונהיה פחות ופחות קרוב והמפגשים איתם הולכים ופוחתים? איזה תשובה נותנים לשאלה של למה? אני יודעת שהילדים מתגעגעים והם הקורבן בסיפור הזה אבל אני לא רוצה להגיע למצב שרק בגלל הילדים אני הולכת אליהם וגם אחרי זה אין טיפה של הערכה מצידם כלפיי.(גם שהצהרתי בפניהם כמה פעמים שהסכסוכים שלנו לא קשורים לילדים וכן ראוי שיבקרו אותם, הם לא עושים זאת ומצהירים בפני שאני מחרימה מהם את הילדים ומשתמשת ומנצלת את אהבתם אליהם) זה ממש לא צודק ונכון אבל אין שם עם מי לדבר.. אשמח לתשובתך בנושא. בתודה גדולה ויום טוב. אמא.

דני גיל

05-02-2015 13:01
אני חושב שהיה טוב אם היית מבקרת אותם אחת לשבוע, כאשר את יודעת שאת עושה את זה אך ורק למען הילדים ומשום כך את מתנתקת רגשית מכל ״רעש״ ברגע שאת נכנסת בדלת ביתם: את יכולה לנצל את הזמן לקריאה, שיחות טלפון, מה שמתאים לך ועוזר לך להעביר זמן ללא תלות במתרחש סביבך. אם זה עדיין לא אפשרי מבחינתך אז תפחיתי ביקורים. במצב כזה אני לא חושב שהייתי אומר לילדים משהו מיוזמתי אלא ממתין שיגיעו אליי עם שאלות ולהן אצמד. למה סבתא וסבא לא באים? התשובה: פחות נעים לנו ביחד בזמן האחרון. 

נכון, אלו הן לא חדשות קלות לעיכול עבור ילדים כה צעירים אבל אני חושב שהם חייבים תשובה כי החלל הריק יביא אותם להמציא תשובות בעצמם. אנחנו לא מעוניינים בכך ובעיקר לא מעוניינים שיאשימו את עצמם וייחשבו לרגע שהם הסיבה להפחתת הביקורים. 

עם כל זאת כן הייתי ממליץ לך לבדוק טוב, את עם עצמך, מדוע כל כך קשים לך הביקורים הללו גם כשמטרתם ברורה וגם שלא מדובר בביקורים תכופים. כי לפי מה שאת כותבת אני מבין שאת מצפה להערכה מצדם, ולא זוכה לה, והשאלה עד כמה האכזבה הזאת שלך משפיעה על בחירתך להעדיף מרחק.

אמא

15-02-2015 07:59
היי דני תודה על התגובה. בהמשך למה שרשמת זה כבר נהייה בלתי אפשרי ללכת לשם כי בפעם האחרונה שהייתי שם הלכתי באמת למטרת הילדים . מצאתי את עצמי מחכה שהילדים יהנו מסבא וסבתא שלהם ובמקום שיהיה ביקור בריא זה הפך לביקור ממש רעיל. אבא שלי דיבר עם הילד הגדול שלי בצורה עוקצנית נגדינו ההורים שלו. וזה הגבול מבחינתי. לקחתי את הילדים משם בלי שיפרדו מהם אפילו והצהרתי בפנייהם שלפה אני לא מגיעה יותר ואם הם רוצים לפגוש את הילדים אז יש להם בית. זה אולי לא הצורה הכי אידיאלית אבל ככה זה הרגיש לי באותו רגע. זה פשוט הלה לקחת לשם את הילדים שיראו אותם כי מהצד השני אין היענות להגיע לביקור ועוד לשמוע שמרעילים את הילדים נגדינו. רציצי לשטול את דעתך בנושא ומה צריכים להיות התשובות או המלל שיעבור ממני אל הילדים לגבי הביקורים אצלם לאחר הביקור האחרון..

דני גיל

17-02-2015 20:59
טוב לשים את טובת הילד במרכז ועם זאת לזכור שטובת הילד קשורה גם בטובת ההורים. כלומר שאם הביקורים אצל ההורים מתסכלים אותך ברמה כזאת אז טוב יהיה גם לכם וגם לילדים להימנע מהביקורים הללו. מה להגיד לילדים? את האמת:

"לא נעים לנו שם"
"אנחנו אוהבים אבל לא מסתדרים"
"כן... הם יכולים לבוא אלינו"