גמילה של בת ארבע וחצי מחיתול לילה

מיה


שלום דני, נעזרתי בך בעבר ואשמח לעזרתך שוב :-)
לפני כשלושה שבועות, הבת שלנו ביקשה להפסיק ללבוש חיתול בלילה ונענינו להצעה. אנחנו כבר שלושה שבועות בתהליך ולא ממש רואים את האור בקצה המנהרה.
אם אנחנו מעירים אותה לפיפי בתדירות של שלוש פעמים בלילה(פעמיים לפני שאנחנו הולכים לישון ופעם נוספת באמצע הלילה), אז יש סיכוי גבוה שהמיטה תישאר יבשה. אבל אחרת, זה לא הולך.
כשמעירים אותה לפיפי היא לא תמיד מודעת למתרחש סביבה. לעיתים רחוקות מאוד היא מתעוררת והולכת ביוזמתה לשירותים. בחלק מהפעמים כשבורח לה במהלך הלילה היא ממשיכה לישון ורק כעבור זמן, אם בכלל, בוכה שהכל רטוב.
נקודת האור היא שכמעט תמיד היא מצליחה לחזור מיד לישון אחרי התעוררות באמצע הלילה.
(אצלי, לצערי, זה לא המצב)
מעבר לזה, לא נראה שהיא מרגישה כישלון כשבורח לה. היא מצידה מתגאה שהיא כבר ילדה גדולה, בלי מוצצים ובלי חיתול וכו'.
אני משתדלת לחזק אותה על כל אקט חיובי שהיא עושה (למשל, מורידה בעצמה את התחתונים אחרי שאני לוקחת אותה לפיפי) וכמובן כשהמיטה נשארת יבשה. כשבורח לה אני לא מביעה כעס או אכזבה.
היא הייתה רגילה לשתות הרבה לפני השינה ועכשיו אני מגבילה מאוד - ומסבירה לה שאם היא רוצה לשתות לפני השינה אז רק קצת להרטיב את הגרון כדי שלא יהיה פיפי. לפעמים היא שותה קצת יותר אבל לא הרבה כמו פעם.
מה עוד אפשר לעשות???
האם הדרך היא באמת להעיר אותה כמה פעמים במהלך הלילה?
האם יעזור לתת לה פרסים קטנים בימים שבהם המיטה נשארה יבשה?

דני גיל

04-07-2015 00:34
היי מיה,
סיימת את הדברים בשאלה שראויה להרחבה. לכן נשאל - איך באמת נדע מתי הפרסים למיניהם טובים בגידול ילדים? ובכן - תשובה פשוטה - הם לא טובים. אף פעם. מאחר והיא בת ארבע וחצי ולא שנתיים וחצי, ולאור העובדה שהיא מרטיבה יותר מפעם אחת בלילה, כל לילה, אני חושב שמאוד כדאי לכם להיעזר בזמזם הרטבה. ואחרי שהיא תיגמל תני לה לשתות כמה שהיא רוצה. היא לא תרטיב בגלל זה.

מיה

04-07-2015 00:53
תודה דני! יוצא שהיא מרטיבה לרוב פעם אחת בלילה ולא יותר. ואם באמת אנחנו מקפידים על שלוש הערות בהפרשים "טובים" אז יש ימים שהמיטה נשארת יבשה. אתה עדיין חושב שכדאי להיעזר בזמזם הרטבה? ובהנחה שכן, לא להעיר אותה בכלל? או שכן להעיר לפחות לפני שאנחנו הולכים לישון?

דני גיל

05-07-2015 19:51
לדעתי, לפני שאתם נכנסים לישון קחו אותה לשירותים, ואחרי פרק זמן מסוים (נניח שבועיים) אם תראו שהיא בכלל לא בכיוון אז תנסו את הזמזם. בכל מקרה אל תעירו אותה 3 פעמים בלילה כי בכך אתם מונעים ממנה את האימונים והתרגולים שהיא זקוקה להם כדי להצליח בתהליך.