ילדה מציקה ומרביצה

רינת


בתי בת 4.3 שנים, שהתחילה בחודשים האחרונים להרביץ ולהציק הן לאחיות שלה הקטנות (האמצעית בת 3 והקטנה 9 חודשים), הן לנו ההורים והן לעצמה שלא מוצא חן בעיניה משהו, שאומרים לה לא לדברים שהיא רוצה. היא כל הזמן צועקת, להיכנס למקלחת זה סרט ארוך שמלווה בצעקות, השתטחות על הרצפה יריקות, הפלות של כסאות. חברותית לדעתי יש לה גם בעיה, שלדעתי גיליתי רק עכשיו, ניסיתי להזמין אליה מס' פעמים חברות מהגן, אך קיבלתי תשובה שלילית מההורים בטענה שהילדות לא מעוניינות, בגן שעשועים בתי פגשה חברה מהגן, אך החברה לא רצתה לשחק איתה, למרות שבתי מאוד רצתה. נורא קשה לי לראות את בתי, כיוון שהיא בכללי ילדה מדהימה וחברותית. אשמח לעצות מועילות.

דני גיל

06-07-2015 23:00
היי רינת,
נשמע מצב כזה ששווה ייעוץ יותר מעמיק וקרוב. קחי בחשבון שהיא בסך הכל בת 4 ובכל זאת אחות בכורה לשתי הקטנות. המצב הזה הרבה פעמים מביא לכך שהילד הבכור נראה להורים שלו הרבה יותר גדול ממה שהוא באמת, מה שמביא לציפיות מוגזמות מהילד. מהצד שלה נכנסו לזירה שתי מתחרות שאי אפשר להתחרות בהן וככל הנראה - זו אפשרות - היא בכל זאת מנסה. ובאמת הרבה פעמים ההתנהגויות האלה שאת מתארת הן תוצר של מאבק על תשומת הלב וזה מאוד אופייני לאור המעמד שלה במשפחה.

מה כדאי לעשות? בגדול - לעטוף אותה באהבה, ללוות אותה בכל מה שהיא עושה כמו צחצוח שיניים וכל ענייני היום, לחזק את המעמד שלה בבית כאחות בכורה וכמי שראויה להיות יד ימינך, לעזור לך, להיות שותפה, להיות זכאית לצ'ופרים כמו להיכנס בערב למיטה מעט מאוחר יותר, וכדומה.