הסתגלות לגן חדש

עירית


דני שלום,
לרגע נבהלתי שסגרת את האתר...ואז איתרתי אותו דרך הבלוג שלך וראיתי את ההודעה שלך- נרגעתי :)
יש לי שני בנים, עוד חודש ימלאו לבכור 4 ולקטן 2. בספטמבר הם מתחילים גן חדש. עד כה, בשנה האחרונה הם היו באותו גן והתראו הרבה ( לטוב ולרע) הבכור נמצא בגן כבר שנתיים ומאד מחובר ואוהב. זהו גן דו לשוני ( עברית- רוסית), בבית אנחנו מדברים איתם רוסית כדי שילמדו, כך גם סבא וסבתא.
הגן החדש שהם הולכים אליו, הגננת של קבוצת הגדולים היא דוברת רוסית, כך שאם בני הבכור יגיד משהו ברוסית היא תבין ותתרגם לו. הקטן שלי עוד רק לומד לדבר ( ברוסית) והקבוצה שיכנס אליה שם הצוות אינו דובר רוסית ואני קצת חוששת לו שיהיה בסביבה שכלל לא יבין מה מדברים. ואני חוששת שאם לא יהיה לו טוב בגן אני לא אדע להבדיל האם זה קשיי הסתגלות, קושי להיות בסביבה לא מובנת או שמתייחסים אליו לא טוב.
ודבר נוסף שרציתי להתייעץ זה איך לעזור להם בתקופת ההסתגלות הראשונה?

דני גיל

20-07-2015 01:35
היי עירית,
לגבי האתר - אני מקווה שיסתדר בקרוב. קשיי הסתגלות צפויים להופיע במעבר לגן חדש אבל ההצעה שלי לא להקדים את המאוחר. תני לו להתחיל את השנה בלי לחשוב על זה יותר מדי ורק אחרי תקופת הסתגלות ראשונית תבחני את הנקודות הללו. באופן כללי העזרה המשמעותית שאת יכולה להגיש להם בתקופת ההסתגלות לגן החדש היא פשוט לסמוך עליהם: להתעניין באמת ולא מתוך דאגה, לשאול שאלות שיורדות לפרטים ולא שאלות כלליות כמו "איך היה בגן?", להיות קשובים ושותפים אבל לא לגונן ולהתאמץ לפתור לילד את הקשיים שעולים. וכדומה.