שינה לא טובה בלילה

אינה


שלום, תינוקת שלי בת 8 חודשים מתעוררת מספר פעמים בלילה. היא הולכת לישון בסביבות 20:30-21 בדרך כלל ואחרי זה מתעוררת כ 4 פעמים עד הבוקר. לפעמים אפשר להרדים אותה שוב בעזרת החזקה על הידיים אבל רב הזמן ניתן להרדים אותה רק בעזרת הנקה. האם היא רעבה פשוט ואין מה לעשות עם זה? אני מכירה הורים שהילדים שלהם בגיל הזה כבר ישנים כל הלילה... יש מה לעשות עם זה? תודה רבה!

דני גיל

04-10-2015 01:38
היי אינה,
בערב כשהיא נכנסת לישון - איך היא נרדמת? על הידיים? תוך כדי הנקה? מוצץ?

אינה

05-10-2015 11:55
כשהיא נכנסת לישון זה תמיד עם הנקה

דני גיל

06-10-2015 01:09
ברשותך אינה נעלה "על הקו" את אלה סניטקובסקי ואני בטוח שהיא תוכל לעזור לך. עוד הערב או מחר. בהצלחה.

אלה סניטקובסקי

06-10-2015 02:35
היי אינה,
ברשוותך אשאל אותך מספר שאלות כדי להבין יותר את המצב. האם בתך היא הבכורה או שיש עוד אחים/אחיות בבית? איך היא נרדמת במשך היום? על הידיים/במיטה/עגלה? האם לוקחת מוצץ? מה היא אוכלת במשך היום, איזה מוצקים? כל כמה שעות היא יונקת במשך היום?
קודם כל אני ממליצה להרדים אותה בין השעות 18:30 ועד 20:00. זהו חלון הזדמנות מצויין לשינת לילה עבור התינוקות וחשוב להתמיד ולא לעבור את טווח הזמן הזה, כדי לא להגיע לעייפות יתר מבחינתם. האם את עושה איתה טקס שינה כלשהו? אם כן, מה בדיוק הטקס כולל?
שנית, הייתי מנסה להפריד את ההנקה ואת ההירדמות של תינוקך לפני שינת לילה, הרי תינוק שנרדם בערב תוך כדי הנקה יזדקק להנקה בכדי להירדם, כשיתעורר במהלך הלילה. ואיך עושים את זה? מנסים להימנע מהירדמות התינוק בעודו יונק או אוכל, כדי שההירדמות תהיה במיטה. בשלב הראשון הניקי אותה עד שהיא מנומנמת ולא ישנה לגמרי, והעבירי אותה למיטה עם מגע ,ליטוף, קול מונוטוני, ללא קשר עין ודיבורים, עד שתרדם. תהיי עקבית כל פעם כשהיא תתעורר במהלך ההירדמות והיא תבין שזאת הדרך להירדם ותעשה את זה כל פעם יותר מהר מפעם ההקודמת.
לא כל התינוקות יודעים להירדם לבד. רובם צריכים עזרה מצד ההורים, תהליך למידה כדי להירדם בכוחות עצמם. מחכה לתשובותייך ונמשיך בתהליך.

המשך לילה נעים,
אלה סניטקובסקי מלווה התפתחותית לתינוקות
טל: 054-5291128

אינה

06-10-2015 12:20
שלום,
והמון תודה לשניכם על העזרה ותשובות כל כך מהירות!
להלן תשובות לשאלותיך:
זאת ביתי הבכורה ואין אחים/אחיות בינתיים
במהלך היום בדרך כלל היא נרדמת בצורה טובה (בגן היא נרדמת לבד במיטה עם נגיעות קטנות, בבית או עם הנקה או על הידיים, לפעמים בעגלה אם אנחנו בחוץ)
במהלך היום היא אוכלת חלב אם (בהנקה או בבקבוק בגן), פירה עם כל מיני ירקות ועוף, ופירות.
אני לא כל כך שמה לב כל כמה שעות היא יונקת כי אני נותנת לה לפי דרישתה. אבל נדמה לי שזה פחות או יותר כל שעתיים - שלוש.
עד בערך חצי שנה היא הייתה מתעוררת פעם פעמיים בלילה והיו הרבה לילות גם שהיא הייתה ישנה לילה שלם... אחרי זה היא התחילה להתעורר כ 4 פעמים במהלך לילה ובשבוע אחרון היא מתעוררת נדמה לי כמעט כל שעה. אני כבר אפילו לא שמה לב כמה פעמים מרב עייפות...
טקס שינה - אנחנו לוקחים אותה למקלחת לאחר מכן מכבים את האור ואני מניקה אותה ובדרך כלל ככה היא נרדמת. לפעמים היא לא נרדמת מהנקה ואז בידיים.
ניסיתי מספר פעמים לשים אותה במיטה אחרי הנקה כשהיא היא לא נרדמה מהנקה, אבל היא מיד כמה במיטה ומתחילה למלמל או לבכות...
תודה על העצות אנסה היום בערב ליישם אותן
יום טוב!

אלה סניטקובסקי

06-10-2015 17:41
היי אינה,
תודה על התשובות. אני רואה שהיא יודעת להרדים את עצמה בגן, אבל בבית היא מתפנקת עליך:-) אפשר להגיד שיש לך רק להראות לתינוקת שלך שגם בבית היא יכולה ומסוגלת להירדם בכוחות עצמה וזה יקל עליך גם בלילות. בטקס שינה את יכולה לעשות לה קצת מסאג', מגע עמוק אחרי המקלחת, להרגיע אותה ואז להניק ולהניח על המיטה. כשהיא תתעורר בלילה בבכי, את יכולה לקחת על הידיים, להרגיע (אם היא רעבה אז כמובן תניקי) וכשהיא תירגע להחזיר למיטה, שוב קצת טפיחות, מגע, קול מונוטוני כמו ששש..ששש.. עד שתרדם. ואם חוזר חלילה, שוב אותו התהליך. תעדכני איך הולך התהליך בהירדמות לפני שינת לילה ובמשך הלילה.

אני כאן אם יש לך שאלות.

אלה סניטקובסקי,
מלווה התפתחותית לתינוקות

אינה

06-10-2015 20:24
המון תודה על העצות! אנסה הלילה... רק יש לי שאלה קטנה, איך אני אדע בעצם אם היא רק צריכה שארגיע אותה או שהיא רוצה לאכול ולהניק אותה?
תודה וערב טוב!

אלה סניטקובסקי

07-10-2015 00:38
היי אינה,

בכיף, שמחה לעזור :-)
בדרך כלל תינוק שרעב בוכה ושום הרגעה לא תסייע לו. אם תינוקך תתעורר ותבכה כך שלא תוכלי להרגיע אותה, זה אומר שהיא רעבה והיא לא תוותר לך, עניין השרדותי שכזה. אם תראי שהיא מתעוררת ומתבייכנת וכשאת מנסה להרגיע אותה ע"י טפיחות, קול שלך (ששש...) ומגע אז כנראה שהיא מבקשת עזרה בכדי להירדם שוב. לא ציינת אם היא לוקחת מוצץף אם כן, תוכלי להרגיע אותה ע"י מוצץ, שמיכי או שתוכלי להניח את החולצה שלך עם הריח שירגיע אותה.
מחכה לעידכונים ממך. בהצלחה!

אלה סניטקובסקי,
מלווה התפתחותית לתינוקות

דני גיל

07-10-2015 00:47
מומלץ גם המאמר "איך התפתחות התינוק משבשת את שינתו?" מאת אלה סניטקובסקי - http://www.mamaleidig.com/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A7-%D7%9E%D7%A9%D7%91%D7%A9%D7%AA-%D7%90%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%95/

לדף הפייסבוק של אלה -

http://www.mamaleidig.com/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A7-%D7%9E%D7%A9%D7%91%D7%A9%D7%AA-%D7%90%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%AA%D7%95/

אינה

07-10-2015 01:32
לילה טוב!
היא לא לוקחת מוצץ. היא לוקחת אצבע שלה וזה מרגיע אותה. הרדמתי אותה היום ב19:30 אחרי אמבטיה ומסז׳ והנקה. ניסיתי לא לתת לה להירדם ממש על הנקה וברגע שהפסיקה לינוק שמתי אותה במיטה. היא נרדמה והתעוררה שעה אחרי. התיישבה במיטה. ניסיתי להרגיע אותה כפי שהמלצת אך לא הצליח. לקחתי אותה לידיים והיא נרגעה לכ 20 שניות ושוב התחילה לבכות, לצרוח, לבעוט ולעקם את הגב. ניסיתי כ 15 שעה ובסוף היא נרגעה רק בהנקה. שמצי אותה במיטה והיא התעוררה שעה אחרי שוב. ושוב הכל חזר על עצמו. ופעם אחרונה היא התעוררה ב 23 ( פעם שלישית מאז שהרדמתי אותה) ושוב הכל חזר על עצמו... גם אם היא נרגעת בידיים ואני שמה אותה במיטה היא תוך שניה מתיישבת ומתחילה לבכות ולצרוח. אולי היא רעבה כל הזמן? יכול להיות יש לי מעט חלב ולא מספיק לה?

דני גיל

07-10-2015 16:27
נשמע נורא קשה. לשתיכן. ולדעתי מה שיעזור לה לחזור לשינה הוא החיבור למוצץ. פטמת האם עבור התינוק היא המקור לתזונה אבל לא רק. היא שמספקת לו את תחושת הביטחון והרוגע, הקרבה לאם. כך שלמעשה יש לה שתי פונקציות - האחת פיזיולוגית והשניה פסיכולוגית. ולשתיהן אגב קיים גיבוי: הבקבוק והמוצץ. הבקבוק מספק את המזון - הצורך הפיזיולוגי, והמוצץ עונה על הצורך הפסיכולוגי. כדי לחדד את העניין בואי נניח שאת לא מניקה אלא מאכילה אותה בבקבוק. ובואי גם נניח שהיא לא לוקחת מוצץ. מה יקרה? היא תשתמש בבקבוק גם כמוצץ. ולכן תהיה תלויה בו ותבקש אותו כל הזמן.

לכן - ההצעה שלי - לעשות לה היכרות עם המוצץ. הייתי לוקח קערה יפה כזאת וקונה כמה מוצצים בצבעים שונים ומסוגים שונים, מניח את הקערה לידה במשך היום ולא מבקש ממנה כלום. רק מניח את הקערה כמעין משחק חדש וממתין שהיא תגלה אותו. מה דעתך?

דני גיל

07-10-2015 16:42
ועוד דבר: עד שהיא תתרגל למוצץ הייתי ממליץ לך לקחת אותה לידך שתירדם לצדך ואפילו תישן אתך כל הלילה. את עושה את זה לתקופה ולמען מטרה מסוימת ולכן אל תחששי שמא הדבר יפתח בה תלות והרגלים לא טובים. ההפך הוא הנכון אגב: התלות נוצרת כאשר הילד/התינוק מאבד ביטחון בחוויית השינה שלו, ולכן המצב הזה ששתיכן בקושי ישנות בלילה הוא מצב שצריך למנוע ולשים בראש סדר העדיפויות, גם אם לרגעים נדמה שכל האמצעים כשרים ואולי אנחנו עושים טעות.

אלה סניטקובסקי

07-10-2015 17:01
היי אינה,
קודם כל - כל הכבוד שעשית לה מסאג' אחרי המקלחת! זה מרגיע ומשחרר אחרי כל היום של פעילויות.
שנית, אני מאוד מבינה את הקושי שנוצר בלהרדים אותה בשינת לילה. מאוד טבעי שהיא תתנגד לתהליך החדש שאת מציעה לה, אחרי כל הפעמים הקודמות שתמיד הינקת אותה כשהתעוררה וכך היא רגילה בעצם להירדם מחדש. כרגע את פשוט צריכה להיות עקבית ולא להישבר ולהניק אותה (למרות שאני יודעת שזה לא קל). כשהיא מתעוררת ואת יודעת בוודאות שהיא רק אכלה לפני שעה והיא בעצם מבקשת עזרה בלהירדם, תקחי אותה לידיים אם היא בוכה, תרגיעי ושימי במיטה. ברגע שתקום שוב, תעשי שוב את אותו הדבר. כמו שאמרתי מקודם, תוכלי לתת לה שמיכי עם הריח שלך או כמו שדני הציע להרגיל אותה למוצץ (להרגיל אותה ביום, לתת לה מוצץ לפני השינה במשך היום וכך גם בלילה, אחרי שהיא התרגלה לקחת את המוצץ ביום). ברגע שאת מניקה אותה כשהיא בוכה ונרדמת בהנקה, היא מצפה להתעורר ולקבל את אותו הדבר שבעזרתו נרדמה, כלומר להמשיך בהנקה. תהיי עקבית איתה וכל פעם תרגיעי והניחי במיטה ושוב תרגיעי, עדיף לא לסיים בהנקה כדי שהיא תתרגל לכללים חדשים וגם תשן יותר טוב ותדע להירדם בכוחות עצמה.
אם יש עוד שאלות - אני כאן.
אגב, יצא לך לקרוא את הכתבה שכתבתי יחד עם יועצת שינה?

אלה סניטקובסקי,
מלווה התפתחותית לתינוקות

אינה

07-10-2015 17:29
שלום!
ממש תודה לכם על הליווי הצמוד!
לגבי מוצץ - ניסינו להרגיל אותה בהתחלה אבל היא ממש לא רצתה וכל הזמן ירקה אותו החוצה... מה שהיא עושה כשהיא עייפה או לא רגועה זה לוקחת לפה את האצבע וזה מרגיע אותה.
לגבי שינה לצידי - האמת שכבר הייתי כל כך עייפה שהיו מספר פעמים שלקחתי אותה למיטה והנקתי אותה על הצד וכך היא נרדמה איתנו במיטה ואז היא ישנה באמת שינה ארוכה ולא התעוררה. בעיה קטנה עם זה ,זה שאני לא ישנה טוב ככה מפני שיש לי פחד שחלילה אני אפגע בה מי תוך שינה. אז אני נרדמת אבל חצי שינה כזה...
קראתי את המאמר שדני שלח לפני זה בנוגע לשינה. וחשבתי אולי לנסות להניק אותה לפני אמבטיה ואחר כך אמבטיה, מסז' ולישון (כי מה שאנו עושים עד עכשיו זה הפוך, קודם אמבטיה ולאחר מכן הנקה ושינה) על מנת שלא לעשות לה קשר - הנקה => שינה?
בנוגע ללהיות עקבית ולא להישבר - ממש ניסיתי.. אבל היא כל כך צורחת ובועטת שאני כבר מתחילה לפחד שמשהו לא בסדר... כאשר אני מנסה להרגיע אותה במצב כזה היא גם מסובבת את הראש ומנסה לתפוס את הפטמה שמתחת לחולצה..
בכל מקרה היום אנסה שוב עם כל העצות והמלצות שלכם! זה מאוד עוזר ונותן תחושה של בטחון ותקווה שנצליח! :)

אלה סניטקובסקי

07-10-2015 22:41
היי אינה,
תודה על המילים החמות :-)
הרעיון להפוך את הסדר בטקס השינה הוא כדאי לדעתי. תנסו באמת קודם להניק ואז לקלח, לעשות לה מסאג, לסגור את האורות, לנסות לא להגיע לקשר עין איתה, להגיד לה גם שעכשיו לילה וכולם ישנים ששש...ששש וכו'. אולי שבן הזוג שלך ינסה להרדים אותה ולא את, כדי שלא תחפש את הצורך שלה בהנקה בכדי להירדם.
מאחלת לך שהשינוי יגיע בקרוב מאוד וכולם ישנו לפחות כמה שעות רצופות.

אלה סניטקובסקי

09-10-2015 01:37
שלום אינה,

איך היה הלילה והיום מבחינת השינה והנקה?

אלה סניטקובסקי
מלווה התפתחותית לתינוקות

אינה

15-11-2015 13:36
שלום!
רציתי לעדכן אותכם, הרי שעזרתם לי המון! אמנם אנחנו עדיין לא נמצאים במצב טוב מבחינת שינה, אבל אימצתי את העצות שלכם.
כבר כמה שבועות שאני מצליחה להרדים אותה ללא קשר להנקה (הרי שהפכנו את טקס השינה - בהתחלה הנקה ורק אחרי זה לקלח וכו') אני מחזיקה אותה על הידיים אם היא לא רגועה, וברגע שהיא נרגעת אני שמה אותה במיטה (לפעמים צריך לעשות זאת מספר פעמים בטקס השינה) ואז ככה היא נרדמת במיטה בעצמה בעצם.
אך לאחר מכן היא ממשיכה להתעורר מספר פעמים עד הבוקר... כאשר היא מתעוררת לפני שהלכנו לישון , אז בן זוגי מנסה להרדים אותה (באותה צורה כמו בטקס שינה). אבל אחרי שהלכנו לישון והיא מתעוררת אנחנו לא מצליחים להרדים אותה ככה, היא ממש מבקשת הנקה. ואז אני מניקה אותה והיא נרדמת עליי. אני מחזירה אותה למיטה והיא מתעוררת מקסימום שעה אחרי. וככה חוזר על עצמו מספר פעמים. עד שאני לוקחת אותה למיטה איתנו ורק אז היא נרגעת ונרדמת לאורך זמן. הבעיה בזה היא שאני לא מצליחה לישון ככה בצורה נורמלית כי אני מפחדת לפגוע בה בזמן השינה...
טוב, זה המצב כרגע. אם יש לכם המלצות אשמח לשמוע.
תודה רבה!

אלה סניטקובסקי

17-11-2015 02:07
היי אינה,

שמחה לשמוע שאימצת את העצות שלנו:-) אני רואה גם שסדר שונה במהלך טקס השינה השפיע לטובה את ההירדמות ללא תלות בהנקה. מעולה!
אני מציעה שהבן זוג שלך ירדים אותה בלילה כשהיא מתעוררת ואת לא תהיי בסביבה ולא תגשי אליה, הבן זוג שלך ירגיע אותה והיא תרדם שוב במיטה שלה וכך לאט לאט היא תבין שאין הנקה בסביבה ולא תהיה תלויה בה גם במהלך הלילה, ותרדם כל פעם מהר יותר, עד שתלמד להירדם בעצמה. נכון, זה עלול לקחת כמה ימים,גם שבוע ימים, אבל לטווח הארוך זה ישתלם מאוד גם לכם וגם יעזור לילדה שלכם להבין שאתם שם בשבילה (להרגיש בטוחה) ועם הזמן תדע להירדם לבדה. תנסו ותעדכני בהמשך.
לילה טוב,
אלה סניטקובסקי
מלווה התפתחותית לתינוקות

אינה

17-11-2015 11:27
ננסה את זה היום בלילה. תודה! רק לפעמים יש לי הרגשה שאולי היא בכל זאת רעבה. אני דואגת שבן זוגי ינסה להרדים אותה אבל בגלל שהיא רעבה היא לא תרדם בכל מקרה ורק תצעק איזה חצי שעה ואחר כך בכל מקרה אצטרך להניק אותה... נגיד אם היא אוכלת פעם אחרונה ב 19 בערך , אז בשעה 12 יש מצב שהיא כבר רעבה, לא?